BasBQ
Beef en Steak

Toch maar een Looftlighter aangeschaft!

Van de week mijn Looftlighter ontvangen. Ik heb lang getwijfeld om er 1 aan te schaffen, omdat ik een Weber master touch heb en niet vaak houtskool gebruik.

Normaal gebruik ik altijd de brikettenhouder van Weber, alleen heb ik dan de hele tuin vol met rook. De buren zijn hier ook altijd erg blij mee. (lees het hele huis hermetisch afsluiten zodat er geen enkel luchtje rook naar binnen kan. Op zich ideaal).  Maar om de verstand houding goed te houden heb ik toch besloten om de looftlighter aan te schaffen.

Gister heb ik hem getest met de ecobrasa kokosbriketten en ik was blij verrast. De kolen gingen super snel aan, en totaal geen rook. ik vind het nu al een top apparaat!!
even tussen de briketten houden en hop, zo een dikke vlam die steeds meer briketten aanstak!
al met al een top apparaat!

Voor de mensen die twijfelen om er 1 aan te schaffen, ik zeg doen. Scheelt een hele boel rook!!!


 
Helemaal met de schrijver eens. :)
 
Die rook was bij ons de ?dinner bel? voor de buren die kwamen vragen of ze mee konden eten
 
Grill Bill zei:
Die rook was bij ons de ?dinner bel? voor de buren die kwamen vragen of ze mee konden eten

Ben je daar klaar mee dan :(
 
Grill Bill zei:
Die rook was bij ons de ?dinner bel? voor de buren die kwamen vragen of ze mee konden eten

de mijne niet, die vinden alles stinken en niks lekker...
 
Zo?n lighter is top! En m?n buren ook
 
Vind het ook een fijn ding. Jaren een gasbrander gebruikt, tegenwoordig voor de kamado steeds vaker de Looftlighter.
Voor de weber gebruik ik overigens nog steeds wokkels, die doen het ook prima zonder rook. De Welkoop kokosbriketten daarentegen roken als de Statendam. Hierna gewoon weer Ecobrasa.
 
Scheelt het gebruik van dat ding dan zo enorm? Ik had altijd het idee dat vooral de briketten/kooltjes in het begin zo rookten


Weber GBS 57
Rookton Albatros
 
Smokeye zei:
Scheelt het gebruik van dat ding dan zo enorm? Ik had altijd het idee dat vooral de briketten/kooltjes in het begin zo rookten


Bij gebruik van gewone goede briketten komt bij het aansteken met de looftlighter echt geen rook vrij. (Wereld ding :) )

Weber GBS 57
Rookton Albatros
 
Hier ook zo'n ding. Ik doe nooit meer anders. Zelfs voor de wga. Rookt echt bijna niet meer.
 
 
 

Loekie

Vuurmaker
Berichten
83
Ik twijfel nog over zo'n lighter, maar nu ik bovenstaande reacties lees neig ik naar een lighter.
In de BBQ winkel hadden ze liever wokkels, de verkoper daar had er ook een maar hij zei dat hij al brandgaten had in diverse T-Shirts door dat ding. Mij lijkt zon lighter top omdat je dan niet met die wokkels loopt te kloten, minder rook hebt en makkelijker extra aan kan steken indien nodig.
 
Ik twijfel nog over zo'n lighter, maar nu ik bovenstaande reacties lees neig ik naar een lighter.
In de BBQ winkel hadden ze liever wokkels, de verkoper daar had er ook een maar hij zei dat hij al brandgaten had in diverse T-Shirts door dat ding. Mij lijkt zon lighter top omdat je dan niet met die wokkels loopt te kloten, minder rook hebt en makkelijker extra aan kan steken indien nodig.


Als je tegen de aanschaf van zo'n Looflighter aanhikt vanwege de prijs, kun je bij de Action een onkruidbrander kopen van nog geen twee tientjes. Die werkt ook prima. Gewoon om eens te kijken of het bevalt.......
 
Echt zojuist mijn derde Looftlighter besteld (vóór 20u besteld, morgen in huis). Die van mij gaf geen hitte meer af (hij blaast nog wel). Dit is mijn derde in zes jaar tijd, gemiddeld gebruik ik hem 150 keer per jaar. Ik zou niet zonder willen.
En natuurlijk had ik geen aanmaakblokjes/wokkels oud in huis, dus maar ff met een crème brûlée-brander wat houtsnippers aangestoken en daarna als een malle met de Looftlighter er op staan blazen. Duurt even, maar de sate was heerlijk...
 
Ik heb er ook een, zo ook niet meer zonder willen. Inderdaad vrijwel zonder rook en binnen 2 minuten is de Q aan de gang. Topspul!
 
Ik pak af en toe een oude verfbrander, doet denk ik nagenoeg hetzelfde.
Kokosbriketten met een minuut een gloeiend stukje briket. Daarna op halve kracht door blazen.
Er is vast in de familie of kennis groep wel iemand met een verf brander, al is het alleen maar om te proberen.

Succes

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Echt zojuist mijn derde Looftlighter besteld (vóór 20u besteld, morgen in huis). Die van mij gaf geen hitte meer af (hij blaast nog wel). Dit is mijn derde in zes jaar tijd, gemiddeld gebruik ik hem 150 keer per jaar. Ik zou niet zonder willen.
En natuurlijk had ik geen aanmaakblokjes/wokkels oud in huis, dus maar ff met een crème brûlée-brander wat houtsnippers aangestoken en daarna als een malle met de Looftlighter er op staan blazen. Duurt even, maar de sate was heerlijk...
Voor de 3de keer een Looftlighter gekocht?? Wow, dat betekent dus ongeveer €180 uitgegeven, terwijl je voor dat zelfde geld 150 busjes gas bij de action kan kopen. Met 1 busje doe ik bijna een half jaar (gemiddeld 2 keer per week bbq aansteken) dus dan zou ik 75 jaar aan gas voorraad hebben.... :)
 
Voor de 3de keer een Looftlighter gekocht?? Wow, dat betekent dus ongeveer €180 uitgegeven, terwijl je voor dat zelfde geld 150 busjes gas bij de action kan kopen. Met 1 busje doe ik bijna een half jaar (gemiddeld 2 keer per week bbq aansteken) dus dan zou ik 75 jaar aan gas voorraad hebben.... :)
3x is wel erg veel ja. Dan lijkt het me of een slecht product, want je kan hem niet echt verkeerd gebruiken lijkt me of kan hij maar een x aantal keren gebruikt worden?
 
Wat voor een warmte element zit er precies is?
een dikke zoals bij je gourmetstel of oven grill? of echt kleine draadjes zoals bij je fohn?

Ik kan me persoonlijk niet voorstellen zoiets te gebruiken, haalt toch een deel van de lol eraf!
Anders doet de oven het binnen ook prima toch? :D

Gelukkig heb ik geen moeilijke buren, ik bbq gewoon onder de slaapkamerramen van de buren 😇
En anders genoeg ruimte om de starter bij het huis weg aan te doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan