BasBQ
Beef en Steak

THT pink salt

Karst

Stoker
Berichten
268
Vraagje.. zit er een THT op pink salt? Ik heb in Engeland ooit eens pink salt (#1) gekocht. Toen ik het kocht was het roze. Nu is het wit.
Zout uit een zoutmijn is miljoenmiljard jaar oud...
 
De vraag is heb je pekelzout gekocht of Himalaya zout.
De eerste is roze omdat er een kleurstof aan is toegevoegd zodat je het niet per ongeluk gebruikt als gewoon zout en bevat nitriet om bij het pekelen nare bacteriën als botulisme te doden.
Himalaya zout is van nature roze maar bevat geen toegevoegde nitriet en zal dus geen botulisme doden bij het pekelen

je schrijft #1 dat kan slaan op instacure #1 de bekende pink salt uit Amerika.
Maar het zou ook kunnen beteken de nummer 1 van Himalaya zout.
Persoonlijk denk ik het laatste aangezien pink salt instacure #1 bijna niet te koop is in Europa.
 
Sorry, ik bedoelde het 6% nitriet zout. Het spul wat hier niet verkocht mag worden..
 
Zo lang het droog, donker en luchtdicht verpakt is geweest kan je het lang bewaren. Op een Amerikaans forum staat dat de US army 7 jaar aanhoudt.
 
Sorry, ik bedoelde het 6% nitriet zout. Het spul wat hier niet verkocht mag worden..
Die van mij is ook wat wit geworden en had ergens anders gelezen dat het jaren houdbaar is. De #2 is al wit bij aankoop, scheelt weer :p
 
Mooi! Als jullie niks meer van mij horen klopt het dus niet...

 
je schrijft #1 dat kan slaan op instacure #1 de bekende pink salt uit Amerika.
Maar het zou ook kunnen beteken de nummer 1 van Himalaya zout.
Persoonlijk denk ik het laatste aangezien pink salt instacure #1 bijna niet te koop is in Europa.

Pink salt, instacure, praque powder (what is in a name) is “gewoon” te koop in Engeland
 
Klopt, daar heb ik het ook gekocht..
 
Pink salt, instacure, praque powder (what is in a name) is “gewoon” te koop in Engeland
Na de Brexit is het daar ook moeilijker om een verkoper te vinden die naar Nederland verstuurt, helaas.
 
Na de Brexit is het daar ook moeilijker om een verkoper te vinden die naar Nederland verstuurt, helaas.

Tja, het was hun eigen keuze om Europa te verlaten...

Maar zoals ik al aangaf heb je instacure #1 helemaal niet nodig.
Gewoon die 0,25% vervangen door 2,5% colorozo
Cure#2 vervangen door salviana zout.
En dat is allemaal gewoon verkrijgbaar in Nederland.
We hebben die Engelsen helemaal niet nodig
 
Ik heb mijn Instacure nu ongeveer een jaar in een vacuum getrokken Mason Jar zitten, maar ik zag net dat er een soort zwarte ring op de bovenkant van het zout zit, tevens is de deksel aan de binnenkant zwart.

Is dit een natuurlijke reactie of is het het teken dat ik het weg moet kieperen?
 
Blijkbaar een reactie op plastic vacuum stop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan