BasBQ
Beef en Steak

The True Story: Waarom de WGA bijna niet meer te krijgen is!

 
 

Spiffs

Pitmaster
Berichten
627
Naar aanlijding van het mooie gat in de kunstof tafel die Nosmo poste;

tafel.jpg


Dit is ook de reden dat de wga zo slecht verkrijgbaar is, ik was gister op het hoofdkantoor van Weber en wilde nu wel eens weten waarom de wga eigenlijk niet meer in europa verkocht wordt (op een paar plaatsen na dan)
Volgens Weber voldoet de wga aan alle europese eisen en mag dus gewoon in europa verkocht worden. Alleen straalt de wga redelijk wat warmte uit aan de onderkant (maar nog steeds binnen europese normen) en daarom had weber amerika besloten om hem niet meer in europa te verkopen. Maar...... er is zoveel vraag naar (goh!) dat hij waarschijnlijk volgend jaar gewoon weer in de catalogus staat :)

O en hij had nog genoeg reserve onderdelen en kreeg van de week weer nieuwe roosters binnen.

sorry voor de kleine zijstap, maar nu weten we het! heeft dus niks te maken met vingers verbranden aan de ventilatie schuiven etc.
 
Weer wat bijgeleerd !
 
Maar hij is nu toch weer te koop?
Ik heb in jan/febr nog een nieuwe gekocht bij ons plaatselijke tuincentrum.
 
Thanks! Weer een hoop speculatie weg.  Je zou denken dat een SJ ook een hoop warmte afgeeft.
 
Je kunt aan elke weber je vingers verbranden als je wilt ;) wazig verhaal... Maar goed die Amerikanen kijken soms anders tegen dingen aan op het gebied van veiligheid...
 
Hier bij de locale tuin/plantenwinkel staan ze ook nog

had net niet genoeg bij me om er een te halen, dus kijk volgende keer wel ;)
 
Wat ik zo begreep is groenrijk de enige die ze dit jaar geleverd heeft, maar hij stond dit jaar niet in de catalogus van weber

tsja het hele verhaal in details krijg je toch niet te horen, maar ik was gewoon nieuwschierig en heb het tussen neus en lippen door gevraagd.

Kobold had ook nog een versie, die hij hier vast nog wel zal melden, en die vond ik ook aannemelijk, de waarheid zal er ergens tussenin zitten denk ik.

Ik vroeg nog wel of ze dan de pootjes gaan aanpassen (verlengen) maar zoals hij al zei: hij valt binnen de eu normen. dus hij blijft volgens mij ongewijzigd.

En laten we eerlijk zijn Gerard, bij de wga is het wel heel makelijk om je vingers te branden (net als bij de compact) niet dat ik daar moeite mee heb, maar laat ik het zo zeggen, 90% van de littekens die ik heb, komen door de wga en niet door de OTG, maar nogmaals ik heb daar zelf geen moeite mee.
 
Qua veiligheid is het inderdaad niet de beste. Die van mij is weleens van een tafeltje afgevallen bij mijn broer in de tuin, kolen tegen de schutting aan. Verbrand heb ik me nooit, maar wel in de buurt geweest. Maar ja, dat is toch je eigen schuld :)
 
WGA is een geweldige Q maar denk ook wel dat het een hype in NL is juist omdat hij niet meer te krijgen is!
 
Ben ik niet met je eens, het is gewoon een hele fijne barbecue om mee te werken, zeker als je wat serieuzer met barbecue bezig bent dan waardeer je de langwerpige vorm waardoor je makkelijker dan op welke andere portable indirect kunt barbecue?n.
Daarbij staat hij hier regelmatig aan om kleinere maaltijden te bereiden. Vanavond had ik er nog kip op. Eerst even indirect en dan nog even boven het vuur om het velletje knapperig te maken en de saus te laten karameliseren.
 
WGA is fantastisch voor op vakantie of het kleinere grill werk. Ken geen BBQ die net zo handig is
 
Hier ook nog nooit zo veel gegrild, als sinds ik mijn WGA heb.
Super handige Q, en dus erg blij mee.  :)

Mac
 
superhandige Q. En idd hij wordt gloeiend heet.
Maar dat is juist handig. Bij ons leggen ze de stokbroodjes altijd op de deksel. Bakt prima.
 
Handige tip van de stokbroodjes, hij sluit ook goed af waardoor de kolen snel doven na gebruik
 
Frits zei:
WGA is fantastisch voor op vakantie of het kleinere grill werk. Ken geen BBQ die net zo handig is

En voor de zekerheid heb ik er nog een op voorraad.... Jeweetmaarnooit ;)
 
Echt een heerlijk ding, zeker op vakantie.
Maar wel heet.....

IMG_1032-1.jpg


(dekseltje floepte van de haakjes bij het openen)
Dus zeker beter oppassen bij alle onderdelen, ook het handvat van de deksel wordt zelfs pittig heet
 
Ouch!
 
Terug
Bovenaan Onderaan