BasBQ
Beef en Steak

Thai red curry

 
 
 
 
 

Bram

Gerijpt
Berichten
4.966
Beste BBQ genoten. Het werd weer eens tijd om aan de fotowedstrijd mee te doen.
Ik heb het me er wel iets gemakkelijk vanaf gebracht deze ronde. Tijdens boodschappen doen liep ik in de super tegen een oosters pakketje aan. Dit bevatte zowat alle ingrediënten die ik zocht. Dus waarom moeilijk doen... Verder ging ik er toch een BBQ draai aan geven. Het werd een Thai red curry met gerookte kippendijen waar het botje nog in zit. En dan rijst met kurkuma voor de kleur. Daar gaan we.

Spullen verzamelen

ZhPVUSel.jpg


Daarna de kippendijen met bot voorzien van zout, peper en wat paprikapoeder.

FduwNNwl.jpg


Cim2l1Sl.jpg


Die konden op het voorverwarmde ei. Lekker in de rook wat kleur en smaak opdoen. Als hout had ik heerlijk Zweedse kersenhout. Welke ik nog had van een BBQ deal met Sander :cool:

75kY55il.jpg


WHmvrZbl.jpg


Die moesten nog wel even liggen. Kon ik ondertussen een biertje pakken en aan de mise en place beginnen.
Lekker alle groentes klein maken en klaar zetten om straks in de DO samen te komen.

8t677Q4l.jpg


h7YzahAl.jpg


Na 1,5u was de kip mooi gaar en had lekker wat van die zalige rook op kunnen nemen.
Ik kon mezelf natuurlijk niet bedwingen en van dat bier krijg je uiteraard trek. Dus een kipje verdween als sneeuw voor de zon.

7DfE0Wal.jpg


Gelijk even de rijst op zetten. Om de rijst wat kleur me te geven had ik bedacht om wat kurkuma me te koken. Geeft mooi wat kleur en smaak. Echt een aanrader qua smaak. De kleur viel me wat tegen. Misschien was mn kurkuma niet heer vers meer. Uitje snipperen en kurkuma klein maken en even aanzetten voordat de rijst gekookt kon worden.

HeOwR5Pl.jpg


QCFtKgwl.jpg


Nu dat achter de rug was konden we naar buiten. De DO was ondertussen mooi heet. Dus konden we gaan braaien.

CFQNer4l.jpg


IHvLoY0l.jpg


6PN0Hjwl.jpg


CkSJmFrl.jpg


dpRqVi8l.jpg


P33JCeOl.jpg


Deze pot heeft nog een kleine drie kwartier kunnen pruttellen en inkoken voordat hij op tafel mocht. Heerlijk bordje opgemaakt en natuurlijk een passend bier uitgeschonken. Plaatje was compleet.

0krm3LOl.jpg


e7ECoAFl.jpg


Dat was weer smullen. Ook al kwam het uit een pakje :cool:
De rijst met kurkuma was echt een verrassing. Dat kleurt, geurt en smaakt ook nog eens goed. De rooksmaak aan de kip was heerlijk subtiel. En dan het biertje er bij maakt het af.

Bedankt voor het kijken/lezen
Bram
 
Laatst bewerkt:
Pakje of geen pakje, pak maar in zou ik zeggen.
Ziet er feestelijk uit

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Prachtige reportage. Bedankt voor het delen.
 
Lekker hoor! Thaise curry gaat er altijd wel in. Ik had er waarschijnlijk wel wat extra pepers aan toegevoegd 🔥
 
Ik had er waarschijnlijk wel wat extra pepers aan toegevoegd

Daar had ik zelf ook geen problemen mee gehad. Maar de kindjes aten ook mee. En die eten nog geen heel pittig eten. Er zat nu wel een fijne pit in. Genoeg dat ze wel klaagde maar toch de bordjes leeg aten
 
Lekker Bram. Ziet er heerlijk uit.
Waarom doen als het makkelijk kan?

Dat biertje, Thai Thai hebben we hier ook wel eens op, maar om nou te zeggen dat het de lekkerste ooit was :unsure:

Succes met de fotowedstrijd
 
Lekker Bram!
Zoals een wijsman altijd zegt, kip van de BBQ is altijd goed ;) ;)
En wat maakt t uit dat t uit een pallet kwam, het waren gewoon verse ingrediënten!


Dat biertje, Thai Thai hebben we hier ook wel eens op, maar om nou te zeggen dat het de lekkerste ooit was :unsure:


Ik heb m van de tap op, was heerlijk zegt mijn untapped. Haha.

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
 
Bram, toch nog aardige klus hoor al met al. Leuk idee en ziet er lekker uit. Biertjes erbij ook top. Extra punten hoor voor de fotowedstrijd :)
 
Smakelijke reportage.
gemak dient de mens en de ruimte die vrij was in de DO door het ”missende” stukkie kip valt niet op
 
Lekker stoofpotje hier ook het probleem dat het niet te heet mag
 
Terug
Bovenaan Onderaan