BasBQ
Beef en Steak

Testrun banaan

 
 
 
 

Zzzjon

Gerijpt
Berichten
4.666
Vanavond kleine testrun gedaan om banaan met chocolade en rum te maken volgens recept van @noskos

De bananen open gesneden en gevuld met 74% pure chocolade.
Dat is ook gelijk het verbeterpunt.
Of minder chocola erin of melkchocolade, dit was veel te overheersend en niet lekker.
Maargoed, daar was het een testrun voor.

De pics;

91D13EAF-63A3-4020-921C-700A9EFD67EF.jpeg

CDE7BED8-199F-4D8B-9290-A13DD923A46A.jpeg

CB756E8C-42ED-464A-A690-3BC701231EFD.jpeg

4B91336F-39CE-4F06-B4AD-28A127473F13.jpeg
CAC7BB83-3715-4000-8D93-9AA2A7EB5008.jpeg



De banaan en bolletje ijs ligt op wat verkruimelde bastognekoek.
Dit is echt een goeie aanvulling op dit recept, de kruimelige speculaas smaak vult het bittere van de chocolade fantastisch aan.

Wat ik ook anders ga doen is de banaan wat minder breed open te snijden, ik merk dat zo de randen waar de banaan bloot ligt het wat uitdroogt en taai wordt.
 
Leuke test , ziet er wel grappig uit
 
Ziet er leuk uit. Net een vloot vikingschepen zo.
Bij mij is bijna elke keer bbq een testrun momenteel. Zo presenteer ik het ook elke keer aan gasten.
Vaak lukt iets en soms niet.
 
Zelf al eens gemaakt, maar dan met stukjes Rolo, zeezout en rum. Enorm lekker, maar toch altijd rare blikken als die zwarte banaan wordt opgediend.
 
Zelf al eens gemaakt, maar dan met stukjes Rolo, zeezout en rum. Enorm lekker, maar toch altijd rare blikken als die zwarte banaan wordt opgediend.
Rare blikken wellicht maar ik doe het meestal op deze manier en da's wel hééél erg lekker. ;)
 
Lekker toetje! Ziet er goed uit. Goede combi banaan en chocolade (en ijs 😅)
 
Dat is het voordeel van een test run
Op naar de volgende run 👍🏻
 
Ziet er leuk en lekker uit, wat is dat witte?
 
Roomboter.

Of bedoel je het bolletje ijs? 😂
 
Roomboter.

Of bedoel je het bolletje ijs? 😂
Nee, bedoelde inderdaad de roomboter 🤣

Binnenkort ook maken deze, bedankt voor de inspiratie!
 
Je keuze in chocolade kan veel verschil maken. Een 70% van een goede maker is totaal anders dan een industriereep. Dus speel daar vooral mee.
 
Zou hem inderdaad wat minder vol doen. Of rolo en licor 43 er in, is ook heerlijk!
 
Dat is een hele mooie test. En de opmaak is TOP. Daar heb je vast punten mee gescoord.
 
Dat is een hele mooie test. En de opmaak is TOP. Daar heb je vast punten mee gescoord.

Ja, zag er heel simpel maar onwijs tof uit.
 
Uiteindelijk heb ik dit precies zo gemaakt maar dan met melkchocolade en iets kleinere stukjes.

CE785846-C273-4878-AEF5-55609D212FD1.jpeg



Heb eigenlijk niet echt een foto van het uiteindelijke resultaat maar het heeft zeker gesmaakt!

A82C59A0-A1B6-4E19-837D-69CCDB663937.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan