BasBQ
Beef en Steak

Teryaki en Oosterse koolsla.

 
 
 

Dominique

BBQ Junkie
Berichten
6.790
Om me van de straat te houden  en om mijn direct/indirect zelfverzonnen setup uit te proberen ;) Kijk, ik weet natuurlijk niet of Teryaki " aan een stokje" of zo betekent, dus dan is het " dij in teryakimarinade"

9b53ace54fedef46715b9290be42ce3e.jpg



5891d6cf17135147ee2d24f17fa3c577.jpg



Gewoon wat bakstenen in de bak geplaatst, kolen aan de kant van het gat onderin, voor de luchtstroom ( ja, daar heb ik over na gedacht)
87d1eb82b531a73a9534e0a3f4af32fa.jpg


Zijaanzicht.
8c16c76d94db09c26ce307f7f755da03.jpg



Werkt als een tierelier, eerst links direct gegrild, toen rechts indirect. Zo heb je toch meer ruimte dan met de raised grid.
018cbf92b488a63c209eb48c9696284f.jpg


Hap hap, jummie!
a3ab4eb46a57255d78a1ddf92cf706c8.jpg
 
Bouwvakker :) Mooi dat je setup werkt, maar had je dit niet kunnen realiseren met een plaatje metaal waarmee je de scheiding aanbrengt, een tijdje geleden had iemand dat voor de OTX gemaakt, voor dat je met je vrouw excuus komt, ik weet uit ervaring dat vrouwen dat altijd oplossen door hun kerel aan het werk te zetten ;)

Je dij in marinade ziet er btw lekker uit (kom maar op met die opmerkingen ;))
 
Lekker, maar zeker ook een leuke test die kennelijk goed werkt, gaan we hier ook een proberen
 
Lekker hoor!! Ik schuif zo aan!! :p
 
Da's nie jakkiebah, gok ik zomaar.

 
structor zei:
Bouwvakker :) Mooi dat je setup werkt, maar had je dit niet kunnen realiseren met een plaatje metaal waarmee je de scheiding aanbrengt, een tijdje geleden had iemand dat voor de OTX gemaakt, voor dat je met je vrouw excuus komt, ik weet uit ervaring dat vrouwen dat altijd oplossen door hun kerel aan het werk te zetten ;)

Je dij in marinade ziet er btw lekker uit (kom maar op met die opmerkingen ;))

Kijk Emiel, het gaat zo.... Ik zit in de tuin bloedmooi te wezen, en denk " hmmmm, ik wil direct/indirect". En dat wil ik dan dus ook DIRECT!!! Dus niet als Verkering om 18.30 binnenkomt, mij een beetje kittig om zijn benen wikkelen, al klapperend met mijn wimpers..... NEE! Dan wil ik dus de boel klaar hebben, en daar dan gewoon een beetje butch kijken naast staan " joh! Doeikgewoon" snappie? Dus ja, ik heb gedacht over plaatje metaal en allerlei andere oplossingen. Maar dit kon ik gewoon zelf, en als het werkt, werkt het. Maar als er zich nu ineens iemand geroepen voelt om een soort prachtig metalen gedoetje te maken, schrijf ik me meteen in!

En idd, mijn dijen in teryaki zien er niet alleen lekker uit, ze waren ook lekker, en mals, en voor herhaling vatbaar volgens mijn disgenoten ;)
 
Haha ik ken dat direct nu gevoel! Ik kan je met metaal niet veel verder helpen, ik ben nog met een behuizing van een ventilator bezig, ik heb er al heel hard opgeslagen met een hamer niet omdat het iets functioneels deed maar puur therapeutisch :D
 
haha geweldig Dominique, we zaten er vanmiddag bij je in de tuin nog over na te denken hoe het zou kunnen, je hebt het prachtig voor elkaar. Had ik dat geweten was ik pas na het eten weg gegaan
 
Leo zei:
haha geweldig Dominique, we zaten er vanmiddag bij je in de tuin nog over na te denken hoe het zou kunnen, je hebt het prachtig voor elkaar. Had ik dat geweten was ik pas na het eten weg gegaan
Ik heb jouw idee van de pizzasteen ook nog uitgeprobeerd, maar durfde het niet aan qua breken. Ik heb maar 1/2 pizzasteen, en heel veel bakstenen ;)
 
structor zei:
Haha ik ken dat direct nu gevoel! Ik kan je met metaal niet veel verder helpen, ik ben nog met een behuizing van een ventilator bezig, ik heb er al heel hard opgeslagen met een hamer niet omdat het iets functioneels deed maar puur therapeutisch :D

Heerlijk iets slopen onder de vlag van " therapeutisch"! Ik hou ervan :) zo gooide ik wel eens een paar glazen stuk... " dat zal je leren"! En dan heel hard lachen.... ( rijp voor opname hoor). Maar het luchtte wel op. Dus ik zeg win-win. En woon vlak bij de Ikea, dus wie doet me wat.
 
Mooie oplossing, kijken hoe lang het duurt voor je een setje bakstenen van BGE kunt kopen :D
 
noskos zei:
Mooie oplossing, kijken hoe lang het duurt voor je een setje bakstenen van BGE kunt kopen :D

Ik lach hard... HEEL HARD! Mafketel! Maar het werkt dus wel, dat is ook wel grappig toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan