BasBQ
Beef en Steak

Temperatuurmeter WSM

trickydikkie

Vuurmaker
Berichten
91
Ik ben vandaag voor het eerst de WSM aan het vies maken [4 x buikspek en een zwijnennek] en heb ook de PartyQ aangesloten nu valt mij op dat er tussen de meter van De WSM en de PartyQ een verschil zit van 45 graden F. Ik heb ook even mijn andere tempertuurmeter in de deksel gehangen en die geeft dezelfde temperatuur aan als van de PartyQ dus ga ervan uit dat dit de juiste temperatuur is. Kan ik hierover bij Weber reclameren?? groeten
 
Vast wel :) Maar kun je hem niet kalibreren, schroefje op de achterkant of moer.
 
Heb ik nog niet naar gekeken Dennis, heb al wel gekeken op het internet maar kan hier niets over vinden of dit mogelijk is. Als ik uitgerookt ben dan ga ik er ff naar kijken.
 
Ook even de voeler in een bakje kokend water hangen om te kijken wat hij daadwerkelijk afwijkt als je hem er toch af hebt.
 
Er zit wel een behoorlijk verschil tussen de deksel temperatuur en je temperatuur op gril hoogte. Bij mij dacht ik 20 C
 
Yep, dan denkt hij dat het koud is en gooit de fan aan.
 
Ik heb ook ruim 20c verschil tussen mijn Maverick op het rooster en de Weber temp in de dome van de WSM.
Hetzelfde heb ik overigens ook bij m'n OTG.
 
Terug
Bovenaan Onderaan