BasBQ
Beef en Steak

Tafel / Buitenkeuken voor de Primo Grill Oval XL

Hallo allen,

Zoals zojuist al aangegeven in dit topic, is mijn keus gevallen voor de Primo Grill Oval XL.

Nou wil ik samen met mijn zwager een tafel gaan maken en zijn wij op zoek naar eventuele bouwtekeningen en de afmetingen van het ovaal voor het gat in het tafelblad waaraan deze moet voldoen.
Ik heb ergens gelezen dat je rondom minimaal 4cm ruimte moet vrijhouden i.v.m. warmtewerking van het hout.

Gezien het feit ik het hele "www" al doorkruist heb, gegoogeld op zijn Nederlands, Duits en Engels, restte mij alleen nog maar de vraag neer te leggen bij de forumleden.

Kunnen jullie mij aan bovenstaande specificaties helpen? Zijn er bijvoorbeeld op andere fora al tekeningen gemaakt en mallen voor het uittekenen van het ovaal?


Uiteraard volgt de bouw verder in dit topic, inclusief bijbehorende foto's.

Ik hoop dat jullie ons op weg kunnen helpen!


M.v.g. Japo
 
Ik heb een Eiken tafel voor een XL mag je gratis hebben. Heeft wel wat liefde nodig maar is allemaal eiken dus geen rommel.
 
Tafel is bijna gereed! Vanavond nog even proberen de Primo in het ovaal te tillen en vervolgens nog enkele keren lakken!

886b601b70feb7101b6b22fe3a7a1b73.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Is eerst lakken niet makkelijker? :)
Mooie tafel trouwens!
 
SilverFox zei:
Is eerst lakken niet makkelijker? :)
Mooie tafel trouwens!

Ik wil alleen het blad lakken, hierop zitten al twee lagen.
Tafel staat altijd droog onder overkapping, komt alleen een transparante laag op zodat ik viezigheid (lees vet-, wijn, bloedvlekken etc.) er zo kan afvegen.

bf7c1ea60f3f399126f739aa1fd2726c.jpg



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Leef je uit zou ik zeggen.

In dit topic word heel specifiek gevraagd/gesproken over de uitsparing van het gat.

Hoe je het meubel eronder maakt is natuurlijk voor iedereen anders.

Wellicht dat je de post kunt vinden waarin de topicstarter zijn meubel heeft gemaakt.
 
Ziet Er gaaf uit
ik zou ook alleen de top lakken
En de rest mooi laten verweren is het verkeerde woord maar je begrijpt wat ik bedoel
 
Terug
Bovenaan Onderaan