BasBQ
Beef en Steak

Surf 'n' Turf - Ottolenghi Style

 
 
 
 
 

Sander72

BBQ Junkie
Berichten
6.772
Beste BBQ-Vrienden!

Vrijdag lekker boodschapjes gedaan voor een mooie sessie op zondag... na lekker even goed uitslapen keek ik met een bakkie koffie de tuin in... keiharde wind, snoeiharde regen, ik had gewoon ontzettend geen zin. Maar ik had echt al een dikke twee weken research gedaan en had notabene het thema van de maandelijkse wedstrijd zelf gekozen, dan moest er geschitterd worden natuurlijk, dus kom op. De tuin in!

Maar wat zag alles er mistroostig uit zeg zo tussen de buien door:

NAlowwi.jpg


Maar ja, beloofd is beloofd... dus nog even gauw de boeken in:

xETEY3m.jpg


Om het contrast met de werkelijkheid zo groot mogelijk te maken en ?cht even uit mijn comfort-zone te stappen had ik wat bij elkaar gezocht met een geweldige Tropische Twist.

Ik wilde een leuke Surf 'n' Turf maken met heerlijke frisse salades en salsa met kokos.

De Turf was een kip met een mooie zoete en pittig jerk-marinade. Dat recept haalde ik uit The Guardian via Google nadat ik in Nopi een receptje voor een frisse salsa met kokos had gevonden. Daar werd getipt dat Kip met Jerk kruiden er ook goed mee ging dus dat wilde ik proberen:

wiEIpLV.jpg


Kippendijen met vel in de marinade en die zeker een uurtje laten staan:

YpWbTUz.jpg


Daarbij maakte ik een Gebakken makreel (die werd gegrild) met salade van verse kokos en geroosterde pinda's (dat werden cashews):

SOqER1o.jpg


Over die kokos later meer.

En ik maakte een verse kokos salade met mini komkommer en gember, zalig:

UQnskUn.jpg


Die vond ik ook in The Guardian trouwens... hebbie zo gevonden!

En nog een fijne salade met gerookte mais en veel groene kruiden:

fBl3vR5.jpg


Maar eerst een mooi bier erbij open gemaakt:

5N2mQw8.jpg


Om moed te verzamelen voor de kokosnoot dus... dat was een leuk klusje:

FNrpfs8.jpg


Gelukt!

3UFzDIM.jpg


Sappie als beloning:

pJj29mD.jpg


Kleine smeulende kern hadden we nodig voor het roken en garen van de mais:

PbpNyHw.jpg


En roken deed 'ie hoor...

Zy4ftLi.jpg


Daarna die heerlijke Jerk kippies erbij en de boel wat verder open gezet:

fVbVT0C.jpg


Mais af laten koelen voor door de salade:

kfxsj5C.jpg


Kippies nog een keertje in kwasten met die jerk pasta, rustig door garen en wat limoen grillen:

m5DZY8E.jpg


Als Surf had ik lekker makreel filets die ik 3 minuutjes grilde op het huidje, wat ruikt dat zalig man!

BpVPpqE.jpg


Toen mocht alles bij elkaar en mooi opgemaakt op een culinair bordje:

fKNkLjP.jpg


En zowaar brak even de zon door... wat een zalige gerechtjes zo bij elkaar!

Dat besloot ik te gaan vieren met een hele dikke Bourbon Barrel Rakker van Tempest:

MnQSwVm.jpg


Hele dikke smaak jong?h!

XSVtX92.jpg


Beetje minder foto's van buiten dan gebruikelijk, het was beestenweer...

Bedankt voor het kijken!

Liefs
 
Oooh wat ziet dat er lekker uit zeg, smaakt vast nog beter

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

 
Ziet er weer lekker uit!
 
Ziet er weer lekker uit Sander ook weer een bijzonder biertje in een leuk  glas.
Succes met de wedstrijd.
 
Dat ziet er heerlijk uit!!Ik krijg gelijk weer inspiratie maar eerst moet er een dak op mijn barbecue stekkie.
 
Mooie plaatjes weer!! Als je zo?n kokosnoot in je hand houdt en dan met de achterkant van een zwaar mes rond ?de evenaar? slaat, dan splijt hij daar op open. Minder splinters en minder gevaarlijk
 
noskos zei:
Mooie plaatjes weer!! Als je zo?n kokosnoot in je hand houdt en dan met de achterkant van een zwaar mes rond ?de evenaar? slaat, dan splijt hij daar op open. Minder splinters en minder gevaarlijk


Goede tip ga ik proberen, dank voor het idee. ;)
Bij ons is het altijd een hele slacht partij en wordt het meestal een troep. :blush:
 
Beetje minder foto's dan gebruikelijk zegt ie. :))
Ik vond het anders een prachtige rapportage met geweldige foto's.
Combi tussen makreel en kippetjes is ook goud oh en dat biertje ziet er ook heerlijk uit!  B-)
 
noskos zei:
Minder splinters en minder gevaarlijk

Maar ook minder spectaculair voor de foto!

Goeie tip Dennis, dank je, deze ga ik vaker maken en dan is dat natuurlijk veel handiger!
 
Ziet er weer voortreffelijk uit Sander!
Persoonlijk vind ik de eindresultaat foto in dit draadje mooier dan de inzending voor de fotowedstrijd, de blikvangers zijn de kip en de vis, de kip is op de inzendingsfoto iets onscherp, in dit draadje loeischerp ;)
Daardoor krijgt het glimmertje op de kip een echt Yummie effect :D
 
Daar heb joe een punt! Pas ik aan, dank!
 
Tja, wat zal ik zeggen.

Mooie verslaglegging (weer).

Nu we het toch over "weer" hebben. Die makreel lag zeker in de tuin voor je begon, leuk opgelost. Toch nog een voordeel van storm en regen. Bij mij helaas niets gevangen in de tuin.
 
Je hebt in ieder geval toch een leuke dag gehad, ondanks het slechte weer!!

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk

 
Weer een heerlijk verslag Sander. En wat een mooie variatie van gerechten. Het ziet er heerlijk uit. Petje af
Je biertjes zijn ook super. Gouden carolus heb ik ook met regelmaat. Dat anderen biertje ga ik zsm scoren
Het weer is hier ook verschrikkelijk. Maar dat mag de pret niet drukken.
 
Mooie reportage weer Sander. En leuk man, kokosnoot erbij.
Lijkt me een lekker bordje eten.
 
Dat ziet er weer geweldig uit Sander mooi verslag en het is waarschijnlijk nog lekker ook


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Mooi gerecht Sander, ik hou wel van een surf 'n turf :) en de foto's zijn weer super.
 
Na een week doorwerken in de sneeuw open ik de posts en zie ik dit, heerlijk gewoon. Volgend jaar interesse om even in te vliegen en voor paar families te koken? :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan