BasBQ
Beef en Steak

Sucade, Toch nog gebeurt

 
 
 
 
 

Boldeagle

Gerijpt
Berichten
4.066
Ik had al een tijdje een US grain fed Sucade in de vriezer liggen, maar om deze schoon te maken en te grillen voor 2 personen vond ik wat zonde. Dus maar gewacht op een goed moment.
Gisteren was dus zo een dag want mijn moeder kwam de Primo bewonderen en wilde ook wel eens wat proeven.

Helaas gisteren vergeten er eind foto's van te maken maar ik had nog een flink stuk over dus vandaag de run herhaald en aangevuld met de foto's van gisteren zodoende is het toch nog gebeurt  :p

Zo gezegd zo gedaan en de sukade tevoorschijn gehaald. Mbv het instructie filmpje van Frits de sukade ook ontdaan van de zeen.  Hoewel ik hier een beetje tegen opzag viel het reuze mee en hield een mooi gemarmerd stuk vlees over. (eigenlijk 3 stukken  ;D) Ik schat dat ik als amateur slager ongeveer 1/5 heb weggesneden. Op de foto lijkt het wat dramatischer maar de schaal is ondiep en hierdoor lijkt het veel meer.


Hierna alles in de Cola/Ketjap marinade gelegd, en na 4 uur zag het er zo uit:


Drooggedept en ingesmeerd met Big Bob Gibson BBQ Rub.


De Primo lekker opgestookt en in 2 x 3 minuten het vlees gegrild:



Hierna even een stukje gecontroleerd, maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat ik deze hierna nog 2 minuten heb teruggelegd (vond dit stuk net te rood) Van de rest geen foto's meer want de schaal was in korte tijd leeg.



Ikzelf kende dit vlees al maar mijn gasten waren nogal sceptisch, Euh?. Sucade ??.. alleen grillen ?, ?..Ok.
Nog nooit een mening zo snel zien omslaan, Wat is dit toch een heerlijk stuk vlees en zo ontzettend mals ! Je moet dit geproefd hebben om het te geloven. Dus voor diegene die hier nog niet voor gevallen zijn, er staat je nog iets te wachten.

Groeten Mike 
 
Goed gedaan Mike!
En zo mooi rood had ik hem ook nog wel gelust  ;)
 
lekker hoor, schuif maar door.
hoe bevalt de primo mike? complimenten aan je vrouw  ;)
 
dit is zo vreselijk lekker.

Ik had gisteren Irish Angus, maar je moet toch echt de US grain fed Sucade hebben.

Ik kon je van te voren al vertellen dat ze om zouden slaan als een blad van een boom.

Mooie foto's en goed te zien dat je happy bent met de Primo  :)
 
Ziet er goed uit Mike, leuk speeltje h? zo'n Primo! ;)
 
Dat is toch wel ??n van mijn favoriete stukjes koei!
 
maroc zei:
lekker hoor, schuif maar door.
hoe bevalt de primo mike? complimenten aan je vrouw  ;)

Primo bevalt uitstekend, na 2 keer spelen is het net als met een Weber Schuifje onder instellen en wieltje boven draaien en gaan met die banaan.
Klinkt gek, maar het lijkt net of al het vlees van de Primo net wat malser is  ???

Complimenten overgebracht, Vrouw (Gerda) zit glunderend op de bank  ;D
 
Nosmo zei:
Ziet er goed uit Mike, leuk speeltje h? zo'n Primo! ;)

Piet, daar is helemaal niks mis mee zeg ik  8)
 
structor zei:
Was dit eigenijk de maiden run?

Nee, staat sinds Zaterdag elke dag wat te bereiden, maar dit is allemaal niet gebeurt  ;D
 
Boldeagle zei:
maroc zei:
lekker hoor, schuif maar door.
hoe bevalt de primo mike? complimenten aan je vrouw  ;)



Complimenten overgebracht, Vrouw (Gerda) zit glunderend op de bank  ;D

laat haar tz een keer bellen met mijn vrouw , ik durf hier nu nog niet te vragen om een WSM  ;)
 
Lekker hoor.
Bij het grillen draai ik mijn rooster meestal om dan zit je wat dichter op het vuur.
 
Ziet er geweldig uit! Dit vlees is zeker alleen via internet te bestellen?
 
Bert zei:
Lekker hoor.
Bij het grillen draai ik mijn rooster meestal om dan zit je wat dichter op het vuur.

Bert, Ik normaal ook, maar vond het gisteren wat te hard gaan. Die houtskool wordt bloedheet. Wilde het vandaag dus wat hoger proberen. Ging overigens ook prima.
 
Ziet er lekker uit als ik dat geweten had was ik langer gebleven haha
 
structor zei:
Ziet er lekker uit Mike, ik bedenk dat ik ook nog 1 stukje in de vriezer heb liggen  ::)
Ik ook.......
 
Ziet er heerlijk uit! Ik zat al te twijfelen van de week over sucade maar nu ik dit zie heb ik gelijk een stukje besteld ;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan