BasBQ
Beef en Steak

Stoofpan geschikt

 

NickIndo

Tondelzoeker
Berichten
15
Beste forum gebruikers


In hoeverre is deze stoofpan te gebruiken in de bbq?

7f093930e82c53565ec9c73c39fd96cb.jpg



ca4f1e5b97204043592d8ebf10bb50f4.jpg
3ddd49df273eefcef78a9a22a9c500d0.jpg

98f7eed4f276dec880307478ac490e4e.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Er staat, geschikt voor de oven tot 220C. Daar zou ik me dus ook aan houden. Als je je bbq indirect inricht is het feitelijk gewoon een oven.

Waarom ga je niet voor een gietijzeren pan? Die heb je ook wel voor dat geld, en gaat een leven lang mee als je hem goed verzorgd.
 
Verplaatst naar Materiaal, het receptendeel is voor recepten.
 
Er staat, geschikt voor de oven tot 220C. Daar zou ik me dus ook aan houden. Als je je bbq indirect inricht is het feitelijk gewoon een oven.

Waarom ga je niet voor een gietijzeren pan? Die heb je ook wel voor dat geld, en gaat een leven lang mee als je hem goed verzorgd.

Thanks!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik zou iets met “een standaard” anti-aanbaklaag weghouden van mijn barbecue. Gewoon voor gietijzer gaan.
 
Ik weet niet wat deze kost, maar als je het geld ervoor hebt: lekker voor gietijzer gaan. Gaat langer mee en minder aspecten om rekening mee te houden.
 
Niet doen. Aluminium met anti aanbaklaag is niets voor op de Q. Ik zou hem btw ook niet in de oven zetten.

Tipje.
Kijk eens voor hoeveel personen je een gerecht wil stoven en pas daar de grote van de ketel op aan.
Ik kan niet in je beurs kijken, maar voor de prijs van deze pan + een beetje bij koop je al mooie gietijzeren ketels

Succes.
 
Eens, kies voor gietijzer. Dat bouwt een natuurlijke anti aanbaklaag op en die vergeeft je veel meer zoals te hoge temperaturen en aanbakken.
 
Ik zou ook doorsparen voor een gietijzeren, het komt hier regelmatig voor dat ik hem direct in de kolen zet of er vlak boven.
Met een aluminium pan welke anti aanbak heeft gaat dit niet goedkomen.
 
Of je gaat naar de kringloop, daar staan regelmatig van die geëmailleerde stoofpannen te koop voor weinig geld. Zwarte buitenkant en blauw van binnen. Zijn ook minder zwaar dan gietijzer. Let er bij aanschaf wel op dat emaille intact is. Is een goed alternatief, qua budget.
Dat gezegd hebbende, gietijzer is natuurlijk wel echt het fijnst. Ik heb die dan ook in allerlei maten 😬
 
Ik zou deze ook links laten liggen. Er zit een anti aanbaklaag in. Zoals hierboven al vermeld; ga voor een volledig gietijzeren. Eventueel geëmailleerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan