BasBQ
Beef en Steak

Stoof van hert en witlof

 
 

KamadoRobert

Stoker
Berichten
354
Ik heb in deze tijd standaard een portie hert stoofvlees in de vriezer voor twee personen. Vandaag begonnen met het roken van het vlees met hickory hout op de BGE Mini.
20201205_130831.jpg

Daarna stoof samengesteld met groentes en kruiden. De Zwolse stoofkruiden van dhr. Boer komen hier goed van pas!
20201205_135114.jpg

20201205_133840.jpg


Fijne wijn erbij!
Lekker lang stoven op de kamado joe junior in de DO.
20201205_134948.jpg

Uiteindelijk gaat het lekker ruiken en is het vlees zacht geworden.
20201205_180416.jpg

Tijd voor de bijgerechten. De witlof mag op de BGE Mini stoven met kaas erover.
20201205_183854.jpg

In de keuken nog snel een puree van spruiten gemaakt. Het resultaat? Een prachtige winterse eet- ervaring!
20201205_183908.jpg


Groeten van Robert
 
20201205_185609.jpg

Het eindresultaat!

Groeten van Robert
 
Dat ziet er lekker uit van 2Q’s
Hoe lang heeft het vlees gerookt zodat je het proeft en hoeveel graden?
 
Dat ziet er heerlijk uit Robert. Heerlijk dat vlees eerst even roken. En daarna lekker lang stoven met al die groentes en wat wijn. Super man.
De witlof ziet er ook goed uit. Dat is zeker smullen geweest. Top
 
Wauw!
Wat een heerlijke maaltijd Is dat geweest.
Perfect bij dit weer
 
Dat ziet er lekker uit van 2Q’s
Hoe lang heeft het vlees gerookt zodat je het proeft en hoeveel graden?
Half uurtje ongeveer op 110 graden. Het maakt echt verschil in smaak!
 
Laatst bewerkt:
Mooi gedaan! Goeie combi op het bordje👍
Goed idee idd om eerst het vlees te roken.
Heb paar weken geleden een DO gekregen voor m'n verjaardag, binnenkort maar eens ontmaagden😁
 
Welke keteltemperatuur heb je aangehouden om het goedje zachtjes te laten pruttelen in de DO? Net boven de 100 graden?
 
Welke keteltemperatuur heb je aangehouden om het goedje zachtjes te laten pruttelen in de DO? Net boven de 100 graden?
Temperatuur inderdaad rond de 110 graden, aan het eind iets opgelopen tot max 120.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pim
Zo dan dat ziet er ff lekker uit 🤩 ik ben geen fan van spruitjes, wel verslaafd aan witlof🤭 maar de smaak combinatie van de hertenstoof met witlof en spruitjespuree moet gewoon heerlijk zijn, super klaar gemaakt(y)
 
Zo dan dat ziet er ff lekker uit 🤩 ik ben geen fan van spruitjes, wel verslaafd aan witlof🤭 maar de smaak combinatie van de hertenstoof met witlof en spruitjespuree moet gewoon heerlijk zijn, super klaar gemaakt(y)
Ik zou die spruitjespuree gewoon eens proberen, hoor. Niet te vergelijken met de gebruikelijke kapotgekookte laffe knikkers. Ik probeer nog een manier te vinden om ze te garen op de BBQ alvorens er puree van te maken. En dan heb ik nog een extra BBQ nodig 🤔🤫

Groeten van Robert
 
Terug
Bovenaan Onderaan