BasBQ
Beef en Steak

Stieren vlees

Henry

Stoker
Berichten
372
Hoi allemaal.
Sinds een tijdje zit er blijkbaar in mijn directe omgeving een boer die stieren vlees verkoopt in een zogenaamde vleesautomaar bij hem op het erf. Hij laat zijn eigen stieren slachten en daarna t vlees verkopen aan iedereen die dat wilt. Heeft iemand ervaring qua smaak hoe dit is tegenover vrouwelijk runderen? Qua prijs is t echt heel goed te betalen de betere stukken laat ik t zo zeggen.
 
Mogguh.
Het vlees van mannelijke dieren heeft een sterkere, meer uitgesproken smaak. De 1 houdt er van, de ander niet. Ik persoonlijk wel. Dit geldt ook voor berenvlees (het mannetjes varken, niet de beer uiteraard). Ik zou zeggen probeer het.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Ja lekker proberen, en laat het ons weten 😄
 
Bij stierkalveren tot een klein jaar valt de sterkere smaak erg mee. Het is wel vaak vrij mager vlees, afhankelijk van de wijze van afmesten.

Zou het zeker eens proberen, het is bovendien vrij duurzaam geproduceerd en je kent de afkomst.
 
Dat is een aanname natuurlijk ;)
Alles is relatief. Maar een stierkalf uit de melkindustrie opfokken ‘bespaart’ als het ware de productie van ander vlees. Maar inderdaad is kalfsvlees ook discutabel wat duurzaamheid betreft hoor. 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan