BasBQ
Beef en Steak

staartstuk

Huib

Kooltjesharker
Berichten
199
Zaterdag stond er picanha op het menu. Gekozen voor een vrij klassieke bereiding.

Van te voren chimichurri met onderstaande ingrediënten.
chimmi.jpg


Wat paddenstoelen geplukt ;)
rosepaddo.jpg


Vetkap ingesneden en grof zeezout. Andere kant wat rub waarvan 1 met een onderliggende koffie toon.
vetkap.jpg
rubje.jpg


Q voor het staartstuk stabiel op 100 C en een mooie gelegenheid om de nieuwe meater + te testen. Blij verrast door de eenvoudige en functionele software.

meatertest.jpg


De minimax indirect op 200C voor de aardappeltjes.

minimax 200C.jpg


Software gaf netjes aan hoe lang nog te gaan. Groente erbij.
groenten erbij.jpg


Bij 50C intern eraf, laten rusten en Q naar 250 C en affakkelen.
affakkelen.jpg


Na al het geweld.

staartstuk.jpg


op het bord.
picanha opbord.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zien er lekkere 'paddestoelen' uit.
Het hele bordje ziet er fantastisch uit.
Die Meater+ schijnt inderdaad leuk speelgoed te zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Huib
Lekker hoor👌🏻! Het lijkt niet meer echt op een piranha 🐠, maar ik verwacht dit veel lekkerder is 😜😋
 
Dat is een mooi stukje vlees geworden! En leuk gedaan met die aardappelstoelen/paddenpiepers.
 
  • Leuk
Waarderingen: Huib
Lekker hoor👌🏻! Het lijkt niet meer echt op een piranha 🐠, maar ik verwacht dit veel lekkerder is 😜😋
:ROFLMAO::ROFLMAO: zie het maar even de toverstaf erover een het is weer een picanha en weg met die piranha. Veel te scherpe tandjes:);)
 
Lekker staartje!

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: Huib
Fantastisch en die paddestoelen ge-wel-dig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Huib
Heerlijke maaltijd, ik had graag meegegeten maar die paddo's vind ik echt geniaal mijn complimenten :love: ik had ze nog nooit zo gezien maar ff zoeken via tante google en ik heb ze gevonden, ik ga dit ook een keertje proberen😃
Oh en probeer de volgende keer eens pico de gallo bij een picanha dat is echt zoveel lekkerder dan die sjimmiesjurrie😜
 
  • Leuk
Waarderingen: Huib
Heerlijk. Ziet er fantastisch uit
Die paddo's zijn tof
Dank voor het delen
 
Dat ziet er goed uit. De meter plus heb ik nu een aantal keer gebruikt en die bevalt me ook prima.
Het vlees lijkt niet tegen de draad in gesneden. Of lijkt dat?
 
Terug
Bovenaan Onderaan