BasBQ
Beef en Steak

Spit doet het weer tijd voor kip shoarma

 
 
 

rsoeteman

Gemarineerd
Berichten
1.831
Hallo genootschapsvrienden,

Gisteren konden we eindelijk weer eens het spit gebruiken. Dit was by far de beste aankoop van 2015, maar helaas deed de motor het na 2 maanden niet meer. Weber garantie is wat dat aan gaat echt top. Binnen een week had ik een nieuwe motor en konden we het spit weer gaan gebruiken.

Online had ik al diverse keren kipshoarma op het spit langs zien komen en dat moest het dan maar gaan worden. Allereerst de kip even lekker kruiden. Hiervoor had ik de standaard shoarma kruiden van verstegen gebruikt. En daarna lekker aan het spit rijgen en voor wat afwisseling ook paprika en ui mee geregen.

20160117_165514_zpsistkpcfk.jpg


Vervolgens op de weber geplaatst.

20160117_171532_zps8zgf1dvf.jpg


Na ongeveer 40 minuten kon de eerste broodjes gaan vullen. Mooi om op zo'n manier je vlees te snijden.

20160117_181103_zpsgphqv1xc.jpg


Daarna ging de rest van het vlees nog even draaien boven het vuur om opnieuw een heerlijk korstje te krijgen en na 15 minuten was die batch ook klaar. Man man wat was dat lekker een lekker broodje (leermoment even schoon bordje pakken voor de foto :-( ).

20160117_184543_zpsss3bkmvk.jpg


Ik ben bang dat de volgende keer als ik om 4:00 in de ochtend trek in shoarma heb dit een enorme tegenvaller gaat worden.

Bedankt voor het kijken.
 
Lekkah!
 
lekker Richard, is een leuk gebruik van het spit op deze manier
 
Lekker!!! Krijg er honger van.
 
Ziet er heerlijk uit.
 
Lekker hoor, ben ook gecharmeerd van me spit, zou niet meer zonder willen! Je brengt me op ideeen, binnenkort maar weer eens iets spiezen :D
 
Ah lekker hoor!
 
Bedankt allen!

Ceriel zei:
Schoon bordje of niet, lus ik!

Moet het standaard goed doen wil ik ooit die foto wedstrijd eens winnen :) oh ja goede foto's nemen is dan ook een dingetje :)

SilverFox zei:
Lekker hoor, ben ook gecharmeerd van me spit, zou niet meer zonder willen! Je brengt me op ideeen, binnenkort maar weer eens iets spiezen :D

Goed zo en kijk maar op youtube staan echt heel veel leuke dingen met spit op.

Leo zei:
lekker Richard, is een leuk gebruik van het spit op deze manier

Dank je Leo. Binnenkort nog zo eentje doen. Met het spit dat jij hebt kan je dit ook doen, ben je meteen de shoarma tent van Oegstgeest :)
 
Hmm lekker!
 
Echt een leuk idee inderdaad voor het spit! Die ga ik denk ik zaterdag ?f zeer binnenkort na doen!
 
Na de volgende stapavond gaan we bij jouw een broodje doen. Ziet er erg lekker uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan