BasBQ
Beef en Steak

Spies on the “Biesh” (beach 😂)

 
 
 
 

RenZwi

Pitmaster
Berichten
548
Vrolijke vrinden! Afgelopen vrijdag was het nog een regenachtige, waardeloze dag. Die zaterdag daarop was er een heerlijk zonnetje die de show stal!

Dit was al duidelijk in de vroege, VROEGE, ochtend (0530), daar mijn oogappeltje nu net niet tot een van de honderd miljoen kinderen behoort, die wèl weten wat fatsoenlijk “uitslapen” is 😂

Ach! Elk nadeel heb ze voordeel zullen we maar zeggen. Want nu ik wist wat voor dag het werd, en wij een mooie recreatieplas op 5 minuten fietsen hebben, leek het me een leuk idee om de WGA uit de vouwwagen te trekken en deze eens kennis te laten maken met het recreatieplaske!

Ik wilde niet gaan voor groot stuk vlees, dus ging mijn gedachte al snel naar het meest variabele gerecht wat ik me op dat moment bedenken kon; de Spies!

Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik niet van alle spiesen eindresultaat en/of voorbereiding heb gefotografeerd, daar ik de tijd enigzins was vergeten 😅 Haastklusje it was!

Mijn spiesenarsenaal bestond uit;

Pizza on a stick - stukjes worst, paprika, ui, champignon met daaromheen gedraaid pizzadeeg. Dat pizzadeeg maar op het moment van bereiden gedaan 😅

0E8E9951-E023-47FE-9CEF-D3D079001E39.jpeg


EAABB464-75A6-4093-A22A-C77225B0A84D.jpeg


Gambananas - Gamba’s met stukjes ananas gemarineerd met een zoetzure marinade van honing, chilisaus, gember en knoflook.

Zalm Stick - Zalm met schijfjes citroen afgetopt met olijfolie en pezo.

Asperges in spek - groene asperges gewikkeld in spek

En als klap op het toetje - blokjes roomboter cake, marshmallows en aardbeien overgoten met gesmolten chocolade. Wat kan ze toch geïnteresseerd kijken bij de juiste ingrediënten 😂

C08A5A96-D5CC-4775-9994-010FDFB8274F.jpeg


Let’s go to the beach people! 🏖 We moesten nogal wat meenemen, gelukkig heb ik een bakfiets in de schuur staan 😅 Bepakt en bezakt op pad! “Ik hou de siesjes goed bij me papa!” 😂

D6EF83CC-6144-4D54-99C9-BF3BC2EA37EC.jpeg


Nooit bij stilgestaan, maar schijnt dus dat je geen open vuur mag hebben op het strandje 😅 Er was helemaal niemand (snap ik nog steeds niets van 😂) op het strand, dus ik heb m’n stoute schoenen aangetrokken en de WGA aangestoken. Mochten mensen moeilijk gaan doen, er was genoeg water om te blussen 🤣

42C31EBC-1DAF-4533-BCA7-37186EB47DBB.jpeg


Terwijl de kleine en moeder de vrouw zichzelf vermaakten op het strand, ik de WGA langzaam op temperatuur liet komen, heb ik de laatste handelingen nog verricht wat betreft de spiesen. Wat een taakverdeling he! 😉 Heerlijk aan het water, een klein briesje, super aangenaam temperatuurtje, heurlijk rustig. Dit kon alleen maar goed komen ☺️

59C82F58-56AF-4414-AFA4-FCD9C8BB1E08.jpeg


C3431E38-DE34-4E77-B456-7EBD9114F5F9.jpeg


Dat ging mooi, op naar de volgende spieskes!

11427F3C-28CE-47FA-90DE-36AE1FF0951D.jpeg


En dan nog even het deeg om de pizza sticks draaien. Dat vond Elin er natuurlijk weer donders leuk uitzien, dus ook maar even weer meegeholpen!

DA26A1C6-2FF3-41DA-AB38-CC66E673F892.jpeg


Zoals al eerder aangegeven heb ik niet overal foto’s van, maar man(!) wat was dit een geslaagd feestje zeg! De kleine, vrouwlief en ikzelf hebben genoten van de heerlijke spiesen! Het weer, elkaar en de fijne locatie hielpen hierin ook zeker bij! 😍 Dit gaan we snel weer doen! Wel hopen dat het weer het nog toe laat 😅

En ik beloof plechtig de volgende keer weer foto’s te maken van (bijna 😂) alles wat ik doe tijdens m’n Q-sssies 🙊

9007B92C-3ACA-4D19-A3FE-9156CFACE2D4.jpeg


5D952939-3CC9-4432-AE28-CF14D0AF4F82.jpeg
 
Lekker Rene! Genieten, daar is het leven voor.
 
"Pizza on a spies" en "gambananas". Held!
Goede namen, goed bedachte gerechten en topfoto's. En dat allemaal op een strandje met de baby-weber. Wat wil een mens nog meer?!
 
"Pizza on a spies" en "gambananas". Held!
Goede namen, goed bedachte gerechten en topfoto's. En dat allemaal op een strandje met de baby-weber. Wat wil een mens nog meer?!
Haha! Thanks!

Enige wat ik me kan bedenken is meer foto’s 🤣🤣🤣
 
Dit is toch een topdag heerlijk bezig met de kleine gewoon genieten en met je hobby bezig wezen 👍🏻
 
Leuke spiezen hoor!

En een goede assistent!
Ben ik jaloers op, die van mij willen alleen vroeg opstaan, maar helpen met het eten ho maar :D
 
Weer een mooie reportage
Zijn dagen om nooit te vergeten.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Iedereen heeft het naar de zin, Het is lekker weer en dan aan het water fijn hobbyen met de bbq met als resultaat een set heerlijke spiezen ..
Niemand wat te klagen toch .. ?
Gewoon doorgaan zo (y).
 
Hele leuke bijdrage, was graag even aan komen waaien.
 
Heerlijk, leuke sfeerplaatjes!
 
Weer een mooie reportage
Zijn dagen om nooit te vergeten.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
Gelukkig hebben we de foto’s 😊


Iedereen heeft het naar de zin, Het is lekker weer en dan aan het water fijn hobbyen met de bbq met als resultaat een set heerlijke spiezen ..
Niemand wat te klagen toch .. ?
Gewoon doorgaan zo (y).
ga ik ook zeker doen, bedankt! 😀


Hele leuke bijdrage, was graag even aan komen waaien.
Genoeg plek, iets minder spiesen 😂


Heerlijk, leuke sfeerplaatjes!
thanks! Vind de uitbeelding ook geslaagd ☺️
 
Heerlijk wat een dag daar doe je het toch voor, ik ben zelf niet zo van het zand maar dit is wel erg leuk en lekker natuurlijk. 😉
 
Laatst bewerkt:
Super leuk verteld, genoten van je verhaal en leuk te zien hoe jullie van elkaar en de topper WGA genieten!
leuke gerechten heb je verzonnen!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan