BasBQ
Beef en Steak

Spareribs injecteren met Whiskey ?

 
 

Jeffievb

Stoker
Berichten
382
Beste Q'ers,

Morgen wil ik spareribs gaan maken door middel van de 3-2-1 methode.

Er komen 2 vrienden eten, en we houden nogal van een whiskeytje, dus lijkt het me leuk om de ribs te injecteren met het drankje.


Het idee is om ze na de eerste 3 uur op de Q ( voordat ze in de alu folie gaan ), ze te injecteren met whiskey. Tussen elk botje een ML of 10 denk ik ?

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee ?

Groet,

Jeff.
 
Ik heb hier kort geleden gelezen dat iemand ribs geïnjecteerd had, maar dat had bij hem niet het gewenste effect. Maar ik ben zeker benieuwd naar jouw ervaringen 😉
Misschien ook een laksausje maken met whiskey?
 
Ik heb het toegepast met Pulled Porc. De JD zat er subtiel in. Ik had het tevens in de gemaakte BBQ-saus gedaan. Dat werkt natuurlijk ook mee.
De laatste keer heb ik ook ribs geinjecteerd (Zonder JD) maar had nou niet van goh, ik merk verschil.
 
Ik denk dat ik de ribben gewoon op de bekende manier zou klaar maken met een lekkere saus en aflak en de whiskey er in een glaasje bij serveren want als het echte liefhebbers (kenners) zijn zullen ze toch graag de whiskey het liefst puur proeven en niet verwerkt in een sparerib met allerlei bij smaakjes. :unsure:
 
ik ben zelf een fanatieke whiskey liefhebber. Heb een mooie verzameling staan. Deze gaan absoluut niet in een gerecht op welke wijze dan ook. Ik heb speciaal JD gehaald hiervoor, deze drink ik ook niet puur of gemixt. En vond oprecht de pulled porc op die manier goed te doen.
En ribs eten met een glaasje whiksy ernaast, dat zou ik dan weer niet doen. Dan zou ik voor een stevig biertje gaan.
 
ik ben zelf een fanatieke whiskey liefhebber. Heb een mooie verzameling staan. Deze gaan absoluut niet in een gerecht op welke wijze dan ook. Ik heb speciaal JD gehaald hiervoor, deze drink ik ook niet puur of gemixt. En vond oprecht de pulled porc op die manier goed te doen.
En ribs eten met een glaasje whiksy ernaast, dat zou ik dan weer niet doen. Dan zou ik voor een stevig biertje gaan.

't blijft altijd een kwestie van smaak natuurlijk.
En wat de JD betreft ben ik het helemaal met je eens.
 
Ik heb hier kort geleden gelezen dat iemand ribs geïnjecteerd had, maar dat had bij hem niet het gewenste effect. Maar ik ben zeker benieuwd naar jouw ervaringen 😉
Misschien ook een laksausje maken met whiskey?

Laksausje is een goede. Ga ik ook zeker whiskey aan toevoegen !Thanks
 
ik zou ook geen whiskey injecteren, hooguit wat @Kazango zegt: sprayen.
een goede whiskey zou ik hier ook niet voor gebruiken

maar eigenlijk gewoon gruwelijk lekkere ribben maken, goed bier erbij en daarna nog een lekkere whiskey, ja, daar kan ik me wel in vinden
 
Als het liefhebbers zijn drinken ze misschien een glaasje met een rib😀
Ik zelf wil wel eens een JD gebruiken voor de ribben. Ik spray dan deze een paar keer flink in. Dit geeft ook aardig wat smaak. En het grote voordeel, er blijft voldoende over om te schenken. 😉

Ik denk dat over de gehele avond de whiskey wel over tafel zal gaan haha. Sprayen heb ik laatst gezien bij de video van Noskos. Zag er ook goed uit !
 
Ik heb het toegepast met Pulled Porc. De JD zat er subtiel in. Ik had het tevens in de gemaakte BBQ-saus gedaan. Dat werkt natuurlijk ook mee.
De laatste keer heb ik ook ribs geinjecteerd (Zonder JD) maar had nou niet van goh, ik merk verschil.

Pulled pork wil ik het ook nog toevoegen. Dat was eigenlijk het idee. Maar omdat ik morgen geen tijd heb voor pulled porc helaas, dacht laat ik het eens bij Ribs proberen.
 
ik zou ook geen whiskey injecteren, hooguit wat @Kazango zegt: sprayen.
een goede whiskey zou ik hier ook niet voor gebruiken

maar eigenlijk gewoon gruwelijk lekkere ribben maken, goed bier erbij en daarna nog een lekkere whiskey, ja, daar kan ik me wel in vinden

Ik denk dat ik het in mijn Laksaus ga verwerken. Ik was van plan om een Jackie te nemen. Deze drink ik nooit puur en staat daar maar een beetje te staan naast de flessen die wel snel leeg raken :p.
 
Deze drink ik nooit puur en staat daar maar een beetje te staan naast de flessen die wel snel leeg raken :p.

Nou kan Whiskey er wel tegen om lang te blijven staan maar er van genieten op een manier die je beter past dan puur drinken is natuurlijk nog beter :D Ik denk dat het in de laksaus verwerken al dan niet icm met sprayen een goed idee is inderdaad.
 
Injecteren heeft niet zoveel zin, heb 't geprobeerd met een mengsel van appelsap en wiskey..

Kwam qua smaak niks terug in het vlees!

Sprayen is de een optie om een hint van wiskey te krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan