BasBQ
Beef en Steak

Spareribs 3-2-1 bereiden en vacumeren

 
 
 

IvdB

Sprokkelaar
Berichten
39
Hallo,

Heeft iemand ook ervaring met het bereiden van spareribs volgens de bekende 3-2-1 methode om ze vervolgens te gaan vacumeren en in te vriezen?
Ik zit een beetje te twijfelen wat het beste is.

Situatie 1:
Spareribs compleet bereiden volgens de 3-2-1 methode, vacumeren en invriezen.
Vervolgens laten ontdooien in een bak met water en opwarmen op lage temperatuur in de bbq.

Situatie 2:
Spareribs bereiden volgens de 3-2-1 methode waarbij de laatste fase in eerste instantie wordt overgeslagen.
Vervolgens vacumeren en invriezen. Op het moment van consumptie laten ontdooien in een bak met water en op lage temperatuur opwarmen op de bbq.

Of misschien nog wel anders. Kunnen jullie mij helpen met advies?
 
Ik heb hier geen ervaring mee en kan je dus ook niet vertellen of dit veel met de kwaliteit doet. Puur op gevoel zou ik zeggen optie 2: Ik glaze de ribs tijdens de laatste fase dus zo kan je ze nog een mooi laagje verse saus meegeven. Bij mij zouden de ribs in beide gevallen overigens als mals/gaar zijn aangezien ik de laatste fase lang geen uur doe. dus in mijn geval zou de vraag zijn ribs met of zonder saus invriezen. Dan zou ik gaan voor zonder, maar dat is echt gevoel!

Eigenlijk is dit een lap tekst die je niet echt verder helpt.. Sorry haha :(
 
Ik doe wel eens 3 en 2 en dan afkoelen invriezen en dan ontdooien en de 1 fase.
 
Ik doe altijd tien kilo ribs 3-2-1 of 3-1-1, wat overblijft vacumeer ik (per twee halve slabs) en wordt ingevroren. Kwartiertje opwarmen op 160C in de oven, beetje saus erover.
 
hier wordt het altijd meteen opgegeten :giggle:
 
ik doe altijd 3-2-1 en maak een deel teveel.

Hetgeen teveel vacumeer ik voor op werkdagen na het werk.
Dit haal ik dan uit de vriezer en sous vide op 90°C voor een 45min à 1h00.

dat noem ik dan de luie wijven portie :censored:
Niets mis mee toch? Goeie naam trouwens :ROFLMAO::ROFLMAO: