BasBQ
Beef en Steak

Spare ribs 3-2-1

010rotterdam

Kooltjesharker
Berichten
230
Vandaag 1ste keer spare ribs gemaakt
Op de weber master touch gbs 5750

3-2-1
2 uur 1 uur 30 uur.

20220417_143103.jpg


20220417_145419.jpg


20220417_161116.jpg


20220417_171128.jpg


20220417_173607.jpg


20220417_173917.jpg
 
Zit allen wel volop te klooien om de temperatuur 110/120 tehouden
Loop steeds volop op zelf als alles dicht staat boven en onder
Dan maar steeds ff de deksel eraf dan weer erop
Misschien teveel kolen erop ofzo
Maar hij hielt het wel 4 uur vol de kolen en rookhout
Het vlees was verder heerlijk

Maar toch irritatie om de temperatuur 🤬
Ik wil gewoon relaxed in de tuin zitten zonder constant op de telefoon te kijken naar re temperatuur die ging gewoon 150 en hoger
 
Ziet er lekker uit!
Michien teveel kolen inderdaad, maar door de deksel eraf te tillen geef je de kolen juist zuurstof waardoor ze nog harder gaan gloeien. Gewoon rust, evt een bak water onder de kolen en minion of snake methode gebruiken dan moet het volgende keer goed komen!
 
Ribben zien er lekker uit.

Wat @Iss zegt, probeer niet meteen in te grijpen maar laat het een beetje gaan.
 
Relax. Komt goed.
Als ik de foto's zie heb ik het idee dat je veel kolen in de fik hebt. Zeker briketten zijn slecht te regelen. Gelijk aan het begin knijpen.
Je ribbies liggen ook niet echt op het indirecte deel.
Probeer eens een direct deel te maken met 30 koude en 6 á 8 hete briketten er boven op. Ribbies dan lekker indirect laten garen.
En, laat het deksel zoveel mogelijk dicht.
Tip. Hou je een logboekje bij van settings, temperatuurverlopen etc.
Succes.

By the way, de ribbels zien er smakelijk uit. 🤪
 
De ribbels zien er inderdaad prima uit. Naast de tips hierboven is het gewoon lastig om een Weber op een constante temperatuur te houden, is mijn ervaring. Om die reden heb ik een paar maanden geleden een Bastard gekocht. Nu kan ik echt rustig in de tuin zitten terwijl de Bastard zijn werk doet. De Weber is meer topsport met langere bereidingen.
 
Ziet er lekker uit!
Michien teveel kolen inderdaad, maar door de deksel eraf te tillen geef je de kolen juist zuurstof waardoor ze nog harder gaan gloeien. Gewoon rust, evt een bak water onder de kolen en minion of snake methode gebruiken dan moet het volgende keer goed komen!
Inderdaad misschien wel een goed idee een waterbak erin ik had een soort snake gemaakt van 2 kolenbakjes dat ging goed
Ga ik volgende keer proberen
 
Relax. Komt goed.
Als ik de foto's zie heb ik het idee dat je veel kolen in de fik hebt. Zeker briketten zijn slecht te regelen. Gelijk aan het begin knijpen.
Je ribbies liggen ook niet echt op het indirecte deel.
Probeer eens een direct deel te maken met 30 koude en 6 á 8 hete briketten er boven op. Ribbies dan lekker indirect laten garen.
En, laat het deksel zoveel mogelijk dicht.
Tip. Hou je een logboekje bij van settings, temperatuurverlopen etc.
Succes.

By the way, de ribbels zien er smakelijk uit. 🤪
Ga ik doen...ze waren wel lekker en sappig en goed gaar
 
De ribbels zien er inderdaad prima uit. Naast de tips hierboven is het gewoon lastig om een Weber op een constante temperatuur te houden, is mijn ervaring. Om die reden heb ik een paar maanden geleden een Bastard gekocht. Nu kan ik echt rustig in de tuin zitten terwijl de Bastard zijn werk doet. De Weber is meer topsport met langere bereidingen.
Oke .maar moet toch lukken deze master touch gbs 57 heeft juist ook die rookstand erop.
Ik ga het gewoon volgende keer weer proberen
Met de tips hierboven

En je ze waren gewoon lekker hoor en met rookring en sappig 👍😋😋😋😋
 
Oke .maar moet toch lukken deze master touch gbs 57 heeft juist ook die rookstand erop.
Ik ga het gewoon volgende keer weer proberen
Met de tips hierboven

En je ze waren gewoon lekker hoor en met rookring en sappig 👍😋😋😋😋
Dat laatste is het belangrijkste, uiteindelijk. En je zou denken met een speciale rookstand erop dat het zou moeten lukken idd. Was er vroeger geen TV programma dat “Geef Nooit Op” heette? Zo is ‘t ook met barbecueën. 😉
 
Dat laatste is het belangrijkste, uiteindelijk. En je zou denken met een speciale rookstand erop dat het zou moeten lukken idd. Was er vroeger geen TV programma dat “Geef Nooit Op” heette? Zo is ‘t ook met barbecueën. 😉
Ja toch zeker....het komt goed

En ja geef nooit op👍
 
Als het nu gesmaakt heeft, en dat kan bijna niet anders aan de plaatjes te zien.. gewoon blijven proberen ;)

Ik heb een 47 cm Weber en die is toch wel behoorlijk constant in temperatuur te houden met briketten, zeker met de Minion methode ( een paar hete en een deel koude briketten ) maar bedenk dat zeker met een Weber de wind en buitentemperatuur meespeelt.
Wat eerder al is gezegd in alle tips, gewoon blijven proberen en natuurlijk lekker eten daarna.
De aanhouder wint ;)
 
Als het nu gesmaakt heeft, en dat kan bijna niet anders aan de plaatjes te zien.. gewoon blijven proberen ;)

Ik heb een 47 cm Weber en die is toch wel behoorlijk constant in temperatuur te houden met briketten, zeker met de Minion methode ( een paar hete en een deel koude briketten ) maar bedenk dat zeker met een Weber de wind en buitentemperatuur meespeelt.
Wat eerder al is gezegd in alle tips, gewoon blijven proberen en natuurlijk lekker eten daarna.
De aanhouder wint ;)
Klopt ze waren wel echt lekker 😋😋😋
 
Zoals hierboven al is gezegd, vooral het constant openen is als olie op het vuur gooien. Er is een gezegde: if you lookin, you aint cooking! Sluit de lucht toe en afvoer zo ver mogelijk zonder hem volledig te sluiten en wacht geduldig af. Het reageert natuurlijk niet direct.

Verder ziet het er wel lekker uit!!
 
Allereerst gefeliciteerd met je eerste ribbels. Ze zien er fantastisch uit

En wat al eerder gezegd Is, minder brandstof aansteken. Gewoon koude kolen of briketten erin en dan een paar brandende erop. Vervolgens met de lucht schuiven spelen. Je moet dit gewoon een paar keer doen om ervaring te krijgen. Hebben wij ook allemaal gehad. En soms duurt het even voordat je temperatuur reageert als je iets aan de schuiven veranderd.

Deksel dicht laten. Dan komt er een bak zuurstof bij waar je geen controle over hebt.

En weet je, varkensvlees zoals procureur, ribben, spek, etc is erg vergevingsgezind. Als de temperatuur fluctueert kan weinig kwaad. Moet niet te gek zijn natuurlijk.

Goed bezig iig
 
Terug
Bovenaan Onderaan