BasBQ
Beef en Steak

Spare-Rib(betjes) !

 
 

Reem

Pitmaster
Berichten
574
Super mooi weer vandaag om lekker met de BBQ aan de gang te gaan. Vandaag op het menu: spare-ribs !
Ik gebruik hiervoor de Grill-Guru en aangezien deze niet zo`n groot grill-oppervlakte heeft, worden het dus kleine ribbetjes.
Dat maakt het niet minder leuk om te maken en we kijken er nu al naar uit om ze op te eten !
Maar first-thing-first: de kamado klaar maken.
Eerst de overgebleven kooltjes eruit halen van de vorige keer en het kleine grut verwijderen:
spare - ribs yeah ! (1).JPG


de boel nog even stofzuigen, werkje van niks maar hij is daarna wel echt goed schoon:

spare - ribs yeah ! (2).JPG


nieuw houtskool in de kamado: grote stukken onderop en dan de overgebleven kooltjes erbij plaatsen:

spare - ribs yeah ! (3).JPG

spare - ribs yeah ! (4).JPG


paar stukken rookhout erbij, deze keer cherry chunks !

spare - ribs yeah ! (7).JPG


zag nu ook dat het vilt een beetje los begint te raken. Iemand nog tips hoe dit op te lossen ? Wellicht nieuw vilt er op maar welke ?

spare - ribs yeah ! (5).JPG


Spare-ribs gisteren uit de vriezer gehaald en nu lekker in de rub gezet. Vandaag doe ik een mix van twee verschillende rubs:

spare - ribs yeah ! (10).JPG


spare - ribs yeah ! (14).JPG


Zo, dit was het eerste deel.
Rub eventjes in laten trekken en dan zo het Kamadootje opwarmen met de looftlighter.
Het zonnetje breekt inmiddels ook hier door, dus dat belooft een mooie dag te worden. Tot zo !
 
Laatst bewerkt:
Kamado staat aan. Buiten temperatuur is 7c en de ribbetjes zijn er klaar voor:

spare - rib ready to go (3).JPG


spare - rib ready to go (5).JPG


spare - rib ready to go (6).JPG
 
  • Leuk
Waarderingen: Tom
op naar het laatste gedeelte:

spare-ribs deel twee ! (1).JPG


spare-ribs deel twee ! (3).JPG


folie met boter, bastardsuiker en honing, spare-ribs erop, beetje limonade en weer inpakken:

spare-ribs deel twee ! (4).JPG


spare-ribs deel twee ! (5).JPG


spare-ribs deel twee ! (10).JPG


dat wordt zo weer smullen !
 
  • Leuk
Waarderingen: Tom
Mooie reportage! Dat belooft wat. 😋
Benieuwd naar de laatste foto’s.
 
  • Leuk
Waarderingen: Reem
ja ik ook ! het is altijd weer spannend hoe het er uit ziet als de pakketjes open gemaakt worden. De kamado is voor de rest de hele dag dicht geweest. Sprayen tussendoor doe ik ook niet. Zo houd ik de temperatuur mooi constant. Nog effe geduld voor het resultaat.....
 
Dat ziet er allemaal heel smakelijk uit! Ben benieuwd naar het eindresultaat...
 
  • Leuk
Waarderingen: Reem
Bedankt !
ja... ze zijn al weer op. Daar kan ik nog steeds niet aan wennen: zoveel tijd in gestoken, je knippert met je ogen en ze hebben het al weer op !
Maar dat betekent dat het erg lekker was, en dat was ook zo !!!
 
😄 Die bovenste foto: The star of the show staat mooi in de schijnwerpers. Lekker!
 
  • Leuk
Waarderingen: Reem
Ziet er geweldig uit! Limonade? Geeft dat iets heel anders?
 
  • Leuk
Waarderingen: Reem
ik ben een keer met limonade begonnen omdat de appelsap op was 😅
en sindsdien gebruik ik het steeds en bevalt het wel, maar het effect is hetzelfde , smaak ietsjes anders !
 
Zo, dat ziet er goed uit
Lekker met friet. Topmaaltijd.

Das genieten geweest.
 
  • Leuk
Waarderingen: Reem
Heerlijke plaatje zeg. Watertandend zelfs. Leuk die ribbetjes op de kleine Kamado. Dat moet smullen geweest zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Reem
Terug
Bovenaan Onderaan