BasBQ
Beef en Steak

Snelle hamburger, maar oh zo lekker

 
 
 
 
 

Ridevi71

Forum Meubilair
Berichten
10.089
Beste bbq collega's

Zondag wisten we niet zo goed wat te eten. Geen zin om uitgebreid te koken maar wel iets lekkers.
Je kent het waarschijnliijk wel.
Vroeger ging je dan standaard een frietje halen, maar het kan ook anders!!!

Een snelle hamburger. Van de q uiteraard :cool:

We hadden nog gehakt liggen en wat witte bolletjes. Prima.

Het gehakt gekruid met
(per 250gr)
1 flinke theelepel mosterd
pezo naar smaak
een half fijn gesnipperde kleine rode ui
een halve fijn gesneden rode peper
halve eetlepel oregano

Vervolgens in een deksel er mooie burgers van gevormd en in de koelkast.
Zo, de eerste 10 minuten van de voorbereidingen zitten er op.
20220123_103029.jpg



20220123_103213.jpg

Nog even snel een lekker sausje:

3 eetlepels mayo
1 eetlepel ketchup
een half fijn gesnipperde kleine rode ui
een snuf sumak

ook dit in de koelkast en we het is tijd voor een lekker glaasje.


20220123_102829.jpg


Tegen etenstijd de wga aangestoken en de burgers eerst indirect even wat rooksmaak laten oppakken en dan afgrillen
de oplettende kijker ziet ook een vega-burger liggen. Die is voor mijn lieftallige vrouw. Zij lust graag een stukje vlees, maar het hoeft niet alle dagen zeg maar.

20220123_165119.jpg


20220123_165112.jpg


De volgende 2 "echte" burgers voor onze dochter en mij liggen er al weer op :)

20220123_171330.jpg


En dan op het bordje met wat groentjes

20220123_172330.jpg



Zoooo veel lekkerder dan ff naar de grote gele M.
En minstens net zo snel als je de meerekent dat je daar ook nog naar toe moet rijden.

Dank voor het kijken
Rick
 
Ziet er lekker uit en wanneer je zo'n gerechten zelf maakt, heb je controle over de ingrediënten en je zal meestal ook een kwalitatief beter product hebben.
Sumak ken ik niet van smaak maar volgende week breng ik sowieso nog eens een bezoekje aan een Arabische supermarkt, waar ik het al in het kruidenrek zag. Dan komt er zeker een potje mee naar huis om het eens te proeven.
 
Ziet er lekker uit en wanneer je zo'n gerechten zelf maakt, heb je controle over de ingrediënten en je zal meestal ook een kwalitatief beter product hebben.
Sumak ken ik niet van smaak maar volgende week breng ik sowieso nog eens een bezoekje aan een Arabische supermarkt, waar ik het al in het kruidenrek zag. Dan komt er zeker een potje mee naar huis om het eens te proeven.
sumak is een beetje zurig. Heerlijk bij kip, maar ook over een salade.
Google er maar eens op
 
Zelfgemaakte broodjes hamburger zijn altijd lekkerder dan weke burger dan ook.

Ziet er goed uit! 😋😋
 
Een zelfgemaakte burger is altijd top!
 
Zelfgemaakte hamburger hier ook favoriet, de oudste twijfelt nog of de goudem M niet toch beter is maar de jongste wil altijd
papa burgers eten ☺️
 
Ziet er heerlijk uit en natuurlijk zoveel lekkerder dan de grote gele M. Dat zijn dan ook geen hamburgers :ROFLMAO: Kansloze vergelijking.

Moet wel zeggen dat onze frituur zich wat heeft toegelegd op hamburgers en de keuze is steeds tussen een gewoon mora schijf er tussen, ofwel burger van 200gr Angus of wel kip.

Maar ik maak ook graag burgertjes. Vooral de smashed versie.
 
als je zelf met de Q om kan gaan dan is de Big Yellom M en de voorgegaarde sparerib al snel verleden tijd.

Lekkere burgers. Altijd voor te porren.
 
als je zelf met de Q om kan gaan dan is de Big Yellom M en de voorgegaarde sparerib al snel verleden tijd.

Lekkere burgers. Altijd voor te porren.
Precies. Vooral die voor gegaarde ribben 😖
 
Ziet er goed uit Rick. En zeker weer een mooie rede om de WGA eens van stal te halen. Blijft gewoon leuk om met dat ding te stoeien top
 
Die hockeypuck van gras is een klein beetje een kwelling voor 't oog, maar de rest compenseert dat gelukkig!

Mocht je eens willen variëren, probeer dan eens om er 20% lamsvlees aan toe te voegen. Proef je niet veel van, maar door 't mooie vetgehalte en de iets krachtiger smaak komt de smaak van 't rundvlees ook meer naar voren.
Mijn gasten vinden 't altijd fantastisch! Veel vollere rundvleessmaak zeggen ze altijd, maar herkennen de lam er niet in terug.
 
Die hockeypuck van gras is een klein beetje een kwelling voor 't oog, maar de rest compenseert dat gelukkig!

Mocht je eens willen variëren, probeer dan eens om er 20% lamsvlees aan toe te voegen. Proef je niet veel van, maar door 't mooie vetgehalte en de iets krachtiger smaak komt de smaak van 't rundvlees ook meer naar voren.
Mijn gasten vinden 't altijd fantastisch! Veel vollere rundvleessmaak zeggen ze altijd, maar herkennen de lam er niet in terug.
Thnx. Hou ik ff in gedachten
 
Terug
Bovenaan Onderaan