BasBQ
Beef en Steak

Sinaasappel amandeltaart uit de skillet

 
 
 

Gerard777

Gemarineerd
Berichten
2.031
p_1322498206.jpg


Ingredienten
450 g suiker
1 vanillestokje
2 sinaasappels, schoongeboend
2 zakjes amandelschaafsel (a 40 g)
150 g boter
4 eieren
2 zakjes vanillesuiker ( a 8 g)
150 g zelfrijzend bakmeel

Verwarm de barbecue voor op +/- 160 ?C.

Breng in een pan de helft van de suiker met 125 ml water op laag vuur aan de kook.

Snijd het vanillestokje in de lengte open en schraap met een mespunt het merg eruit. Voeg het stokje en het merg toe aan de suikersiroop.

Snijd de sinaasappels in flinterdunne plakjes en voeg ze toe aan de suikersiroop. Laat 15 min. zacht koken.


IMAG0508.jpg


Maal het amandelschaafsel (in de keukenmachine) zo fijn mogelijk en Smelt de boter. Klop in een kom de eieren met de rest van de suiker en vanillesuiker in 8 min. tot een luchtig mengsel. Spatel het bakmeel, de amandel en boter erdoor tot het een mooie gelijke massa is.

Leg het vanillestokje in de skillet en verdeel de sinaasappelschijfjes over de bodem van de skillet. Giet de siroop gelijkmatig over de sinaasappel schijfjes. Giet vervolgens het beslag langzaam en gelijkmatig op de siroop en sinaasappelschijfjes.

Zet de skillet in de voorverwarmde barbecue en controleer na 45 minuten of de taart klaar is. Dit kun je heel eenvoudig met een vleespen doen; steek de pen in het midden van de taart en trek hem er weer uit. Als er geen beslag aan zit is de taart klaar. Bij mij was dit niet het geval, dus heb m nog een kwartier langer laten staan...

IMAG0509.jpg


Niet elke skillet (of evt bakvorm) is even dik, dus daarom is de baktijd variabel. Ik vermoed dat een silicone bakvorm wel binnen 45 minuten klaar is. De bovenkant (of is het de onderkant?) heeft dan ook een mooie 'goudbruine' kleur... ;-)

Laat de taart even 5 minuten rusten. Snij de randen los. Draai de taart om et voila!!!



Eet smakelijk en begin met sporten!!!

In de toekomst ga ik varieren met toppings :)







dit recept is gebaseerd op een recept uit ah allerhande
 
Dit is een hele mooie, bedankt voor het delen
 
ziet er heerlijk uit gerard, zeker iets om een keer te proberen
 
Erg mooi, zag hem al langskomen op twitter, ga ik zeker een keer proberen!
 
Ziet er goed uit!
Vraag me alleen af, is het met eten niet lastig dat de schil nog om de sinaasappel zit?
 
Terug
Bovenaan Onderaan