BasBQ
Beef en Steak

SilverFox stelt zich voor

 
 
 
 
 

SilverFox

BBQ Junkie
Berichten
5.305
Hey fellow Q-ers!

Sinds deze zomer mijn geheime liefde voor de Q uit laten komen. Sinds een jaar of 15 altijd al de gedachte gehad ooit een keer een echte BBQ te kopen (ipv een wegwerp dingetje voor 5 euro van aluminium, of een pisbakkenstaal grill van 20 euro). Na veel rond gezocht te hebben, enkele fora plat gelezen en uiteindelijk gekozen voor een buitenkeuken. In gedachte wilde ik er 1 van RVS waarmee ik eigenlijk alle kanten op kon. Een paar mooie financi?le meevallers lieten dit jaar de droom uitkomen. Sindsdien ben ik de blije eigenaar van een Weber Genesis S-330.
Iedere week staat de Q aan, en de gerechten die ik erop heb gemaakt zijn o.a.;buikspek, pulled pork, hamburger, kip van het spit (tering wat een super aankoop is zo'n rotisserie!), beer-can-chicken, moink balls, rib-eye, entrecote, spare-ribs 3-2-1, spare-ribs memphis style, chili-con-carne, kip-shoarma (eveneens van spit) en vast nog een aantal smakelijke dingen die ik me zo niet meer voor de geest kan halen.
Maargoed, bij de aanschaf van een Q stopt het virus niet  Er moeten accesoires bij, Dutch Oven erbij gehaald (mooie toevoeging voor deze wintermaanden), zoals eerder beschreven een spit erbij (meteen extra haakjes gehaald zodat er meer dan 1 kip op kan), draadloze thermometer met 2 probes, smokerbox, zakken vol verschillende soorten rookhout, enkele boeken, etc. Ja, als je iets doet, moet je het goed doen.
Vrouwlief kon bovenstaande nog enigzins waarderen aangezien zij verzot ik op kip van het spit. Dus tja, daarvan zijn er al zo'n 10 gesneuveld afgelopen 4 maanden. Happy wife, happy life.
Door deze hobby een beetje uit de hand te laten lopen in rap tempo, zal iedereen die hier geregeld rondhangt snappen dat ook de voorraadkast niet geheel hetzelfde mee is als voor deze hobby. Verschillend potten met diverse rubs (waarvan de meesten een eigen mengsel, enkele kant en klaar) en sauzen.
Afgelopen week de collectie Q's aangevuld met een nieuwe BGE large... Om ??n of andere reden waren de opgebouwde credits van de lekker kipjes aan het spit toen wel op :p Nu maar een paar extra dingen fixen om de vrouw weer vrolijk te maken (bij het horen van 'zelf worst roken voor bij de  boerenkool' begon ze lichtelijk enthousiast te worden).
Anywayz, het begon nu ook maar eens tijd te worden mezelf te openbaren en niet langer als 'lurker' op het forum te hangen. Dus bij deze!
 
Welkom, we houden van foto's veel foto :)
 
Dat fotos posten ga ik ffies fixen
 
Leuke binnenkomer, gelukkig hebben wij hier allemaal geen last van gehad, niemand die ook maar iets koopt en al helemaal niet snel. Nooit heeft hier iemand een partner met opgetrokken wenkbrauwen of glazige blik.... :D
 
Whahaha.
Wij zijn blij met niemanden! :D
 
hoi,
welkom bij dit edele genootschap
leuk intro  :)
 
Welkom!  We kijken uit naar de eerste Q-verslagen!
 
Ben inmiddels de 1e aan het maken, inclusief fotos en uitgebreidde beschrijving  ;)
 
Welkom SiverFox, met je nieuwe ei ga je zo weer bonuspunten scoren ;).
 
Terug
Bovenaan Onderaan