BasBQ
Beef en Steak

Signature chicken

 
 
 

rsoeteman

Gemarineerd
Berichten
1.827
Er zijn van die gerechten op de BBQ die het altijd goed doen, bij ons is dat vaak Kip. Of het nu met een blikje er in, road killed of aan het spit is. De kids vinden het fantastisch, maar ook de rest van de familie, vrienden vage kennissen etc. Lijkt wel een signature dish. Gisteren was het weer eens tijd om een kippetje aan het spit te rijgen.

Op de markt een lekker kippetje van een kilo gehaald.  Ingewreven met olijfolie en Smokey Village BBQ rub. Onder de huid lekker wat knoflook, kip volgestopt met uien.

IMG_3880_zpso94cmdo4.jpg


Lekker de BBQ aan het opstoken, zag er naar uit dat het zou gaan regenen, maar dat maakt niet meer uit, we staan droog tegenwoordig :)

IMG_3876_zpsrkcgxwuq.jpg


Kip aan het spit, het blijft zo'n mooi gezicht bijna zonde dat de deksel er op moet.

IMG_3884_zpsrnlh5fhc.jpg


Even een goed uurtje (75 graden kern temp) wachten en dan mag hij er af. Wat duurt een uur lang als het allemaal zo lekker ruikt. Was weer een heerlijk kippie, enige wat er van overbleef was een paar botjes.

IMG_3896_zpsmmvtwogd.jpg


Bedankt voor het kijken.

 
Wat een heerlijk kippetje! :D
 
ik ben er dol op  :)
 
Ziet er lekker uit,heerlijk!
 
Kip is inderdaad ook hier een giga favoriet.
Dat kippetje ziet er h??l lekker uit!
 
Mooi kippetje. Moet toch ook ooit nog eens zo'n spit aanschaffen!
 
Kip aan spit, heerlijk!
 
Mooie chick!
 
Lekker hoor zo'n kippetje.
Gisteren ook weer een kippetje (2,5 kg) meegenomen bij de Hanos vandaan.
Die zal er binnenkort ook aan moeten geloven.....
 
Ik wil dus ook zo een spit! ;)

Heb je de kip direct boven kolen of zit er een lekbakje onder?

Mooie foto's man!
 
Sander72 zei:
Ik wil dus ook zo een spit! ;)

Heb je de kip direct boven kolen of zit er een lekbakje onder?

Mooie foto's man!

Thanks en moet je zeker hebben, je kan er zoveel gave dingen mee doen. Ik heb de kooltjes achter in gelegd, zoals je ook indirect zou doen en voorin een lekbak staan idd. Krijg je (nou ja de kip dan) een mooi gegrilde huid van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan