BasBQ
Beef en Steak

Shortribs, I love 'em.

 
 

defjam74

Stoker
Berichten
408
Net voor 17.00 de Weber aangezet, het was net een dieseltje hij wilde niet aan.
Ik moet toch even wat info inwinnen bij mijn WSK-genoten, het lukt mij namelijk echt niet om de temp laag te houden.

Maar goed, we komen voor de foto's.
20220225_173711.jpg

Bovenop de shortribs (in 3 verdeeld, de rubs waren Saus Guru beef bark, Braairub nr3, Beef explosion), benedenverdieping een heel stuk chuckribs met Hardcore Carnivore Black.
20220225_200926.jpg


Na een goede 4,5- 5 uur, zonder wrap, de shortribs eraf gehaald.
20220225_220006.jpg


20220225_222736.jpg


En na 6 lange uren, omdat er nog een kwart stuk chuckribs niet zacht wilde worden, de chuck eraf gehaald.
20220225_234146.jpg


20220225_235335.jpg

De chuck was goed. Ik kan lejean echt aanraden. Hun short-en chuckribs zijn niet extreem duur en het is nog lekker ook.

Oh ja, de temp. Het lukt me echt niet om dit gekke ding laag te houden. Ik schoot uit naar 150C (rooster temp).
Kolenmandje met Ecobrasas, eerst op een minionmethode met 3 hete kooltjes (waarschijnlijk niet heet genoeg) en toen maar een wokkeltje gebruikt.
Het was net een wipwap.
Ik vermoed ook dat het vet van het vlees afdroop in bij de kooltjes kwam (wellicht kleine greasefires die voor extra hitte zorgen). De WSK staat niet echt waterpas, moet er nog wat aan doen.

Morgen weer een dag.
Bbq ze dit weekend.
 
Ondanks de temp een prima resultaat. Ik zal ook eens het vlees bij Lejean bestellen. Bedankt voor de tip!
 
Ziet er goed uit! Ik heb met de Summit juist erg weinig moeite om de temperatuur laag en constant te houden. Zonder probleem brisket of PP-sessies van 8+ uren tussen de 110 en 120 graden.
Ik kan me niet voorstellen dat het lekken van het vet veel invloed op de temperatuur heeft. Maar een alu lekbakje er onder is sowieso een goed idee.
 
Ziet er goed uit! Ik heb met de Summit juist erg weinig moeite om de temperatuur laag en constant te houden. Zonder probleem brisket of PP-sessies van 8+ uren tussen de 110 en 120 graden.
Ik kan me niet voorstellen dat het lekken van het vet veel invloed op de temperatuur heeft. Maar een alu lekbakje er onder is sowieso een goed idee.
Een youtuber zei eens, wanneer je temp omhoog schiet, doe er een bakje water bij. Dat werkte, de temp zakte.
 
Screenshot_20220226-073731_Flame Boss.jpg

Dit is de temperatuur van gisteren. Zoals jullie kunnen zien, all over the place.
Misschien niet echt low maar wel low.
De hoge temp heeft er wel voor gezorgd dat ik nog vrij snel klaar was. 👍👍.
Hij loopt trouwens nog.
 
Zien er top uit , ondanks de temperatuur strijd 😄
 
Ze zien er lekker uit hoor!
 
Zo hee. Dat ziet er goed uit
Je bent wel laat gaan eten. 17u aangestoken 5 uur later eraf.
 
Zo de billen, die zien er machtig mooi uit zeg!
 
Ze zien er prachtig uit met die donkere bijna zwarte bark. Dat is het voordeel als je ze niet hoeft in te pakken.
 
Ziet er erg goed uit!

Ik heb nooit met een WSK gewerkt, maar ik vond het bij m'n bastard ook lastig aan het begin om de temp onder controle te houden. Bleek uiteindelijk dat ik gewoon te vaak keek, en te veel probeerde te regelen.
Tegenwoordig knijp ik hem al vrij snel en rigoureus, en regel ik zo min mogelijk bij lage temperaturen. En gewoon het deksel dicht houden... If you're looking you aint cooking ;)
 
Lekker man! Geen idee wat je doet, maar mijn WSK draait superstabiel. Vergeleken met de BGE die ik ernaast heb staan, merk ik geen verschil.
 
Zijn toch super mooi gelukt zo te zien. Op de smoker pak ik ze ook niet in, geeft toch een lekkerder resultaat vind ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan