BasBQ
Beef en Steak

Short ribs

 
 

Faxie

Stoker
Berichten
309
Short Ribs vandaag; ik heb er vaak over gehoord en gelezen, maar nog nooit zelf gemaakt of gegeten. Nu waren ze in de aanbieding bij de Sligro en moest het er maar eens van komen. Omdat ik het vlees niet ken, heb ik besloten om als rub te kiezen voor een simpele PeZo. Ik heb ook helemaal geen ervaring met de kooktijd (tussen de 6 en 8 uur) en begin dus lekker vroeg. Warm houden is immers makkelijker dan gaar kijken.

De foto's:
20210523_092915.jpg

20210523_093846.jpg
 
Die zijn lekker hoor. Die ga je vaker maken dat weet ik zeker😉
 
Nice. Ben benieuwd naar het resultaat. Veel plezier vandaag
 
Om 14:00 was de kerntemperatuur al 94 graden en ging de satehprikker er soepeltjes doorheen. Dan maar even inpakken in handdoeken en in de koelbox en wat groenten klaarmaken. De paprika in een opwarmende BBQ en de courgette en aubergine op het grillrooster en formule 1 kijken.

20210523_135904.jpg

20210523_141854.jpg


Nu nog pasta koken en dan kunnen we eten. (nu wel eerst een foto maken!!!)
 
Beetje fusili gekookt en een dressing van citroensap, olijfolie en selderijzout er overheen gegoten.
Tijdens het koken het vlees uitgepakt:
20210523_173646.jpg


Bordje opgemaakt en wat parmesan er overheen gerapst:
20210523_174244.jpg




We hebben heerliijk gegeten, het vlees was goed zacht. Voor mijn vriendin zat er nog iets teveel vet aan, dus heeft iemand een tip om het wat droger te maken (vlees was echt boterzacht, dus er is ruim marge).

Dank voor het lezen.
 
Lekker maaltje zeg.
Had graag geproefd

Het teveel aan vet kan je uiteraard na bereiding weg snijden
 
Zou niet of bijna niet vooraf vet eraf halen, gewoon bij opeten eraf snijden als dat niet lekker is. Vet geeft veel smaak en zonder heb je snel een droog stuk vlees
 
Terug
Bovenaan Onderaan