BasBQ
Beef en Steak

Short ribs 🐄

 
 
 

Robdijn

Pitmaster
Berichten
717
Mijn eerste keer short ribs is onderweg!
Gisteravond alvast de silverskin verwijderd en het vlies aan de onderkant ingekerfd.
Vanmorgen om 8:00 peper en zout erop. Ik ben naar aanleiding van @Salademan voor 1el zout en 1.5el peper gegaan.
IMG_20201031_081217.jpg

Als het te weinig is kan ik altijd naderhand op smaak brengen.
Tegen 8:30 was de barbecue op temperatuur met wat handjes eiken whisky snippers voor het rookpluimpje, dus het rooster op!
IMG_20201031_082852.jpg

Zojuist na 3,5 uur een mooie bark en ingepakt, nu zit de probe erin en gaan we zien hoe laat het op het bordje beland.
IMG_20201031_120546.jpg

Rond een uur of 3 vanmiddag wat krieltjes, zoete punt paprika, knoflook en ui naast de ribs geschoven, foto's volgen als deze klaar zijn.
Rond de klok van 16:00 waren de ribs mooi zacht, rond de 96 graden kern.
Er ging even iets mis met de folie met het eraf halen 😂 nu een mooi spoor over de tegels
IMG_20201031_161528.jpg

Maar het vlees is mooi teruggetrokken en ziet er heerlijk uit
IMG_20201031_160457.jpg

Bij het opnieuw inpakken vielen de botten er al vanaf, dus dit ook mooi zo gelaten, pakt ook makkelijker in
IMG_20201031_161224.jpg

Een uurtje geduld en dan op de oer Hollandse tijd van 17:00 aan tafel 😜
Ja hoor, het geduld is weer op de proef gesteld, als eerste de krieltjes met de groentjes van de Q:
IMG_20201031_165911.jpg

En de ribs aangesneden:
IMG_20201031_170142.jpg

We hadden te veel plezier met het opeten van dit lekkers, dus een compositie van het bord is helaas niet vastgelegd.

Erg lekker resultaat!
 
Laatst bewerkt:
Dat belooft veel goeds! Mooie dag ook vandaag...bij mij staat ie ook weer te roken

Eet smakelijk alvast
 
Das een mooi stuk vlees zeg. Goed bezig
 
Realtime ons op de hoogte houden is een extra uitdaging bij het klaar maken van dit lekkere eten. Dikke complimenten.
Grz.
 
Zo, de run is klaar en zelfs voor een groot gedeelte in de magen beland!
Zeer fraai resultaat 🤤

Nu zit ik echter met een "probleem", 1,5 kg startgewicht blijkt toch wat overdadig voor twee personen. Ik zit dus met nog een aardige portie short ribs welke ik voor nu nog in de handdoek heb gewikkeld.
Hoe kan ik deze het beste bewaren, en nog belangrijker, hoe kan ik deze het beste verwerken morgen ofzo?
 
Wauw dit heb je schitterend gedaan dat zijn heerlijke short ribs geworden:love:

Ik zou morgen en stokbroodje afbakken of halen, stokbroodje open snijden en op de onderste helft een beetje mayo smeren, daar boven op rucola met fijn gesneden zongedroogde tomaatjes, kappertjes en een klein beetje balsamico azijn of siroop, daar boven op dun gesneden short rib (koud/kamer temperatuur) wel lekker royaal beleggen natuurlijk😜 eventueel op de bovenste helft van het stokbroodje nog een dun laagje mayo en dan lekker opeten. Eventueel nog wat extra vers gemalen zwarte peper en wat Parmezaanse kaas vlokken😁
 
Ik doe short ribs en brisket altijd op een afbakbroodjes met (honing)mosterd en oude kaas. En dan na het beleggen nog even in de oven om het vlees op te warmen en de kaas te smelten

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Ik doe short ribs en brisket altijd op een afbakbroodjes met (honing)mosterd en oude kaas. En dan na het beleggen nog even in de oven om het vlees op te warmen en de kaas te smelten

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk

Oh maar deze lijkt mij ook erg lekker😃
 
Dat heb je mooi gemaakt :) En de foto met een spoor over de tegels komt mij heel bekend voor. Wij hadden echt net de tuin gedaan en het folie van de lamsbout was gescheurd. Meteen met groene zeep en water in de weer :ROFLMAO:
 
Dat heb je mooi gemaakt :) En de foto met een spoor over de tegels komt mij heel bekend voor. Wij hadden echt net de tuin gedaan en het folie van de lamsbout was gescheurd. Meteen met groene zeep en water in de weer :ROFLMAO:
Laten we zeggen dat ik niet zo zuinig ben op deze tegels, ze liggen er in en enigszins recht, that's it. Dus wellicht eens de tuinslang erop, en anders mag moeder natuur voor de erosie zorgen 😉
 
Prima! Zeker niet te zout, en de peper smaak was goed aanwezig maar niet overheersend. Dit was dus voor een gelijkwaardige portie als die van jou, van 1,5 kg startgewicht.

Bedankt. Hebben we elkaar mooi op weg geholpen zo
 
Snel ook weer maken als ik dit zo zie
 
Ik doe short ribs en brisket altijd op een afbakbroodjes met (honing)mosterd en oude kaas. En dan na het beleggen nog even in de oven om het vlees op te warmen en de kaas te smelten
Dit is het geworden voor de lunch vandaag! Een beetje honing met wat mosterd gemengd, de ribs in plakjes erop, oude kaas erover en een paar minuutjes in de oven.
Mijn vader was er ook over te spreken 👍🏻
 
Terug
Bovenaan Onderaan