BasBQ
Beef en Steak

Schoonmaken probes thermometer.

 
 
 

Revers88

Pitmaster
Berichten
858
Hoe maken jullie de probes van de signals schoon? Ik merk dat ik sommige heel lastig schoon krijg. Zowel de kabel als de probe.. zijn bij soms bijna zwart… en ik merk dat ik dat niet schoon krijg met een hygiene doekje…

Zeker de veer aan het uiteinde is ook lstig schoon te krijgen..

Iemand tips?
 
Laatst bewerkt:
Hoe maken jullie de probes van de signals schoon? Ik merk dat ik sommige heel lastig schoon krijg. Zowel de kabel als de probe.. zijn bij soms bijna zwart… en ik merk dat ik dat niet schoon krijg met een hygiene doekje…

Iemand tips?

Ik was deze gewoon af met een schuursponsje. Groene kant en dan gaat het zwarte er min of meer wel vanaf.
 
Alcohol doekjes. Daar krijg je ze mooi en hygiënisch mee schoon.
 
Hier ook.... beetje alcohol en een schuursponsje voor hardnekkige aanslag. Op den duur hou je verkleuring toch niet tegen en zul je ze moeten vervangen als het je stoort 😉
 
Hier ook.... beetje alcohol en een schuursponsje voor hardnekkige aanslag. Op den duur hou je verkleuring toch niet tegen en zul je ze moeten vervangen als het je stoort 😉

Dank voor jullie tips! Ik doe het ook op deze manier, maar krijg ze daarmee heel moeilijk schoon…
Ik stoor me er zeker niet aan, maar wil wel graag een schone probe in mijn vlees en ik weet niet of de aanslag op den duur voor andere waarden zal zorgen..
 
Ik stoor me er zeker niet aan, maar wil wel graag een schone probe in mijn vlees en ik weet niet of de aanslag op den duur voor andere waarden zal zorgen..
Dat bedoel ik met “je er aan storen” de verkleuring die blijft zitten na een poetsbeurt zal niet zorgen voor een voedsel onveilige situatie en de waarden kun je controleren met smeltwater en kokend water. 😁
 
De probes reinig ik met een schuursponsje, daar krijg je ze mooi mee proper. (eventueel met bicarbonaat/azijn op je schuursponsje)
De kabels laat ik gewoon gerust, wil niet het risico lopen dat het poetsen van die kabels, de kabels zouden beschadigen en de probes onbruikbaar zouden maken.
Ik zorg er eigenlijk voor dat het deel dat ik in mijn vlees prik mooi blinkt en deftig gereinigd is.

Bij de Meater/Meater+ geven ze het zelfs als tip mee om de ganse probe te reinigen met een schuursponsje met bicarbonaat/azijn en daarna met water en detergent. Het vierkante uiteinde van die probe moet heel proper zijn omdat deze anders niet oplaadt en ook foute metingen kan geven van de omgevingstemperatuur: Meater/Meater+ probe reinigen

Voor het gebruik van een probe nog even met een alcoholdoekje erover en dan de probe laten drogen aan de lucht.
 
Ik gebruik een schuursponsje met warm water. Bij mij werkt dat prima
 
Dat bedoel ik met “je er aan storen” de verkleuring die blijft zitten na een poetsbeurt zal niet zorgen voor een voedsel onveilige situatie en de waarden kun je controleren met smeltwater en kokend water. 😁
Hier heb ik helemaal niets meer aan toe te voegen 😏
 
Terug
Bovenaan Onderaan