Beef en Steak

Saté van varkenshaas aan het spit

Sjerome

Stoker
Geïnspireerd door een video van Ralph de Kok, had ik bedacht om saté te maken maar dan niet op het rooster maar van het spit.
Speciaal daarvoor bij hem een uitbreiding set van Napoleon gekocht. De bijbehorende spieren waren net te lang voor mijn BBQ in combinatie met het letzQ spitje.
Een ijzerzaadje biedt in dat geval uitkomst.

Ik heb het spitje zo'n 7 minuten laten draaien bij 270 graden en het resultaat was er mals. Ik ben nog aan het experimenten hoe ik iets van grillmarks met de bijbehorende smaak er bij kan krijgen. Ik zat de denken aan een brander. Misschien heeft iemand van jullie nog tips?

Het gerechtje hebben we verder afgemaakt met wat satésaus, groente in zoetzuur (niet zoutzuur) gedroogde uitjes en wat gehakte pindas

IMG_9410.jpeg

Laatst bewerkt:
Dat ziet er goed uit, word steeds vrolijker van al die opties bij een spit.

Lekker hoor moet dus ook wat nieuwe dingen bij mijn spit hebben

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

En hoe zag het eind resultaat eruit ghehe.
Maar inderdaad een gave aanvulling aan het spit! Is dit de joetisserie?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

En hoe zag het eind resultaat eruit ghehe.
Maar inderdaad een gave aanvulling aan het spit! Is dit de joetisserie?

Hallo @KamadoDre, het resultaat zag er goed uit. Ik heb een LetzQ Spit, deze past ook op mijn Grill Guru Large Elite, de spiezenset is van Napeleon, er zijn 2 versies van dacht ik, deze is wat steviger. Ook het mandjes van Napoleon past erin. Wel even opletten dat de vleugelmoertjes de rand niet raken.
IMG_9417.jpeg

Lekker hoor! Ik heb al een joetisserie hopelijk komen die ook met een uitbreiding voor het spit!

Lekker hoor! Ik heb al een joetisserie hopelijk komen die ook met een uitbreiding voor het spit!

Het kan zomaar zijn dat die Napoleon set ook past op de Joetisserie. Ook het mandje is erg leuk, hier hebben al heel wat kip vleugeltjes in rond gedraaid.

Toch maar is kijken of napoleon set erop past. Niks lekkerder dan kip van het spit!

Toch maar is kijken of napoleon set erop past. Niks lekkerder dan kip van het spit!

Ik word helemaal gek van al die spitten. Wakkert alleen maar mijn verlangen om er ook 1 te kopen aan 🤪

Het ziet eruit als een heerlijke saté maar we zijn hier gek op foto's dus de volgende keer graag meer foto's maken ;) maar groente in" zoutzuur" vind ik wel heel apart🤪

Het ziet eruit als een heerlijke saté maar we zijn hier gek op foto's dus de volgende keer graag meer foto's maken ;) maar groente in" zoutzuur" vind ik wel heel apart🤪
Haha goed gezien zoutzuur, dat lijkt me wel smerig. Ik zal het aanpassen. Een foto van het eindresultaat staat hier wel ergens tussen.

Terug
Bovenaan Onderaan