BasBQ
Beef en Steak

Salade van gerookte eendenborst versie 2

 
 
 
 

Sjerome

Stoker
Berichten
324
Ik dacht nog 4 eendenborstjes in de vriezer te hebben liggen, en die hadden we op het menu staan voor 1e paasdag.
2 stuks uit de vriezer gehaald om te ontdooien. 1e paasdag, nog voor het ontbijt wilde ik ze alvast kou gaan roken. De kamado naar 90 graden gestookt en ondertussen de borstjes in gaan snijden. Ik haalde het vlees uit de koeling en toen bleek dat ze dubbel verpakt waren. Dat was een positieve verrassing.

Na het kruislings insnijden en het zouten heb ik ze 20 minuten gerookt met kersenhout. Daarna is het vlees terug in de koeling gegaan en heb ik ze 's avonds op de hete bbq afgemaakt. Tijdens de voorbereiding een glacé van framboos met een beetje sojasaus gemaakt, een salade met een dressing van honing, tijm, sinaasappel, bramen en nog croutons gemaakt.
Deze keer heb ik de temperatuur die @Ewald aangaf 52 graden gebruikt. Dat smaakt inderdaad veel beter. Thanks.


IMG_1191.jpeg

Op naar de 52 graden

IMG_1188a.jpg


En de credits voor de opmaak gaan naar mijn vrouw.
 
Graag gedaan, en het ziet er heeeerlijk uit.
Eendenborst vacuum verpakt zijn volgens mij altijd per 2, althans, ik heb nog nooit anders meegemaakt.
 
Dat zijn mooie bordjes, zag er heerlijk uit
 
Mooie bordjes inderdaad! Wat een heerlijk gerecht, zal gesmaakt hebben 😋
 
Dat is nog eens een fijne verassing

Bordjes zekers netjes opgemaakt 👍🏻
 
Nice! Lekker klaar gemaakt hoor, om te smullen!

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
 
Kom maar door hoor, eendenborst Is zooo lekker
Complimenten voor de opmaak. Ziet er geweldig uit
 
Wow, mooi gemaakt en wat een kleurrijke borden.
 
Wat een mooi opgemaakte bordjes. En een fijne verassing dat je wat extra vlees had. Dat moet smullen geweest zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan