BasBQ
Beef en Steak

Rundvlees injecteren

 
 

Beun

Gerijpt
Berichten
2.598
Hallo luitjes!

Aankomende zaterdag wil ik een tri tip low and slow bereiden. Het lijkt mij beter om deze te injecteren. Kent iemand nog een smakelijk goedje (bijvoorbeeld bij Vuur en Rook)? Of is rundvleesbouillon voldoende?
Ik zag al diverse zakken van Kosmos en het spreekt mij wel aan. Maar als jullie zeggen dat bouillon net zo goed is dan hou ik liever die 25 euro in de zak ;)
 
Ik zou zeggen begin gewoon simpel. Bouillon eventueel 1:1 met boter gemengd ofzo. Sowieso zou ik iets van vet injecteren, hoe vettiger hoe prettiger.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Waarom? Tri-tip is bijzonder lekker smakelijk zonder toestanden. Lekker peper en zout.
 
Wat Sander72 zegt.
eerst even indirect en wat rook laten opnemen en dan afgrillen.
 
Als je wil injecteren zou ik gewoon bouillon of jus gebruiken. Extra boter erin smelten is een goede tip die hierboven ook staat.
Een injectie vloeistof als Kosmos zou ik thuis nooit gebruiken. Deze kracht van deze injectie vloeistoffen ligt in de fosfaten die erin zitten, deze houden het vocht beter vast. Maar dan doe ik het liever zonder fosfaten.
 
Als je wil injecteren zou ik gewoon bouillon of jus gebruiken. Extra boter erin smelten is een goede tip die hierboven ook staat.
Een injectie vloeistof als Kosmos zou ik thuis nooit gebruiken. Deze kracht van deze injectie vloeistoffen ligt in de fosfaten die erin zitten, deze houden het vocht beter vast. Maar dan doe ik het liever zonder fosfaten.
Bedankt Frits! Ik ga dan injecteren met bouillon.
 
Ik ben bang dat die droog kan worden als ik het niet doe.
Dat ligt ook wel erg aan de kwaliteit end e voeding van het dier. Als je bijvoorbeeld een Australisch graan gevoerd rund treft dan is die kans heel klein. Dat heeft zoveel mooi vet in zich. Heerlijk. Nou je maakt er vast wat moois van, succes!
 
  • Leuk
Waarderingen: Beun
Terug
Bovenaan Onderaan