BasBQ
Beef en Steak

Rotisserie / Spit

 
 
 

Stijn

Gemarineerd
Berichten
1.579
Heb eindelijk de knoop doorgehakt en gat toch overstag voor een spit.

Nu merk ik dat je 3 bekende namen hebt, Joetisserie, LetzQ en Spit on Fire.

Deze moet op een BGE L komen.

LetzQ is de goedkoopste, maar verder zie ik eigenlijk niet veel verschillen.

Wat denken jullie hiervan? Welke kan ik best nemen?
 
Heb eindelijk de knoop doorgehakt en gat toch overstag voor een spit.

Nu merk ik dat je 3 bekende namen hebt, Joetisserie, LetzQ en Spit on Fire.

Deze moet op een BGE L komen.

LetzQ is de goedkoopste, maar verder zie ik eigenlijk niet veel verschillen.

Wat denken jullie hiervan? Welke kan ik best nemen?

Ik heb er eens rap naar gekeken een tijdje terug en het valt me op dat sommigen hel fel op mekaar lijken wat me doet twijfelen of het niet allemaal van dezelfde fabrikant komt en elk zijn eigen naam erop zetn.

Zelf ben ik nog niet eraan toe, maar anders zou het die van LetzQ worden omwille de prijs :ROFLMAO:
 
Joetisserie was de eerste op de markt, de andere zijn afgeleiden hiervan. Ze doen allemaal hetzelfde. De extra accessoires passen overal op.
 
maw, gewoon de goedkoopste nemen.

Ik dacht dat er misschien nog verschil in kracht van de motor zat, of functies zoals paar toeren links, dan paar toeren rechts, ...
 
Heb al eens eerder naar gekeken, beetje verlekkeren aan toekomstige aankoop. Viel me op dat joetisserie een hoger gewicht specificeert dan de LetzQ. Vermoed dat die dus een sterkere motor heeft. Net opgezocht, het is 22.5 vs 15 kg, wat wel significant is. Maar ja dat is het prijsverschil ook. Je kan je afvragen of je überhaupt zoveel vlees op dat spit krijgt 😉
 
Een spit staat hier ook nog op het verlanglijstje (vrij hoog zelfs).
Meer accessoires geeft immers de gelegenheid om de Q (nog) vaker aan te steken ;)
Indien ze allemaal uit dezelfde fabriek komen maar met een ander merklabel, dan ga ik ook voor de goedkoopste.
 
Heb al eens eerder naar gekeken, beetje verlekkeren aan toekomstige aankoop. Viel me op dat joetisserie een hoger gewicht specificeert dan de LetzQ. Vermoed dat die dus een sterkere motor heeft. Net opgezocht, het is 22.5 vs 15 kg, wat wel significant is. Maar ja dat is het prijsverschil ook. Je kan je afvragen of je überhaupt zoveel vlees op dat spit krijgt 😉
15kg is al een redelijke homp vlees
 
hetgeen mij het meeste weerhoudt is, waar moet ik dat weer opbergen :unsure:
 
Ik heb nu al deze spullen apart, spit, pizza maar ik zag ook dat er 1 apparaat voor bieden is en niet duurder misschien kan dit een idea zijn voor je?
 
Ik heb nu al deze spullen apart, spit, pizza maar ik zag ook dat er 1 apparaat voor bieden is en niet duurder misschien kan dit een idea zijn voor je?
alleen voor de Bastard staat er, maar toch ook voor de BGE L??
 
Ik heb een Joetisserie omdat deze gewoon veel mooier is en als enige vol gelast. De andere zijn gepuntlast.
 
Bevond me vanavond plots in een sterke onderhandelingspositie, dit gaf me de gelegenheid om het LetzQ spit te bestellen.
 
Dear ochtend naar Roosendaal geweest en daar begonnen ze ook direct over de letzq
Als ik dan vroeg naar de joetisserie kwam het extra lees ook naar boven maar dat je dat toch nooit doet.
Kon beter met de 100€ paar accessoires voor het spit kopen zeiden ze.
Eigenlijk hetgeen ik ook dacht...

Dus letzq met de mand meegenomen.
Daarnet al een eerste test gedaan en wat koffie gebrand.
Lijkt goed te werken.
Zal later wel nog eens een verslagen schrijven over koffie branden.
 
Ik maak zelf ook gebruik van een Letzq, als ik deze vol hang, 2 procureurs bijvoorbeeld hangt er 6 kilo aan. De max. van 15 kilo is voor mij meer dan voldoende.
Het opbergen kan wel een dilemma zijn. De ring is best wel groot. Ik berg hem nu op onder een tafel. Ik wil nog eens een meubel maken, dan zal ik daar zeker rekening mee gaan houden.
Het mandje heb ik er ook bij. (Van Napoleon).
Ook een aanrader zijn de spiezen. Ik heb deze set ook van Napoleon. Ze zijn iets te lang, ik heb van elke spies een zo'n 3 cm afgeslepen.
 
Dear ochtend naar Roosendaal geweest en daar begonnen ze ook direct over de letzq
Als ik dan vroeg naar de joetisserie kwam het extra lees ook naar boven maar dat je dat toch nooit doet.
Kon beter met de 100€ paar accessoires voor het spit kopen zeiden ze.
Eigenlijk hetgeen ik ook dacht...

Dus letzq met de mand meegenomen.
Daarnet al een eerste test gedaan en wat koffie gebrand.
Lijkt goed te werken.
Zal later wel nog eens een verslagen schrijven over koffie branden.
Dat koffie branden vind ik ook wel interessant. Kan je me daar meer over vertellen? Evt in een pb
 
Terug
Bovenaan Onderaan