BasBQ
Beef en Steak

Rooster schoonmaken PelletGrill

John van Eldik

Tondelzoeker
Berichten
11
Beste mensen,

Woensdag 8-3-23 heb ik een pelletgrill gekocht met rooster waar een soort van coating op zit. Zie foto. Wellicht weet iemand hoe ik die het beste schoon kan maken zonder de coating te beschadigen. Ne heb ik bij mijn weber kettel een speciale metaalborstel van weber. Kan ik deze hier ook voor mijn pelletgrill gebruiken ? Of moet ik toch iets anders doen ?

B.v.d. voor jullie reactie(s)

Groetjes,
John van Eldik
tempImageJlVDZo.jpg
 
Lijkt op een emaile coating die er op zit, zou ik niet met een stalen borstel doen.
Direct na gebruik, terwijl het rooster nog warm is schoon borstelen met oude afwasborstel oid lijkt me. Zo heb ik een oude houten afwasborstel die ik gebruik om tussendoor mijn rooster schoon te borstelen als ik een lading saté-tjes bak en de marinade aanbakt. Succes!
 
Wat zegt de leverancier over het schoonmaken?
 
Lijkt op een emaile coating die er op zit, zou ik niet met een stalen borstel doen.
Direct na gebruik, terwijl het rooster nog warm is schoon borstelen met oude afwasborstel oid lijkt me. Zo heb ik een oude houten afwasborstel die ik gebruik om tussendoor mijn rooster schoon te borstelen als ik een lading saté-tjes bak en de marinade aanbakt. Succes!
Bedankt voor de info KaYDee. Ik laat de wederborstel in de kast op dit rooster. Zou zonde zijn idd.
 
Dan zou ik het even vragen bij de fabrikant. Het maakt niet uit dat je het voor een spotprijs hebt gekocht of een officiële verkoper.
 
Heb zelf ook een pellet grill, en mijn roosters zijn ook van emaille, en de coating lijkt inderdaad op die van jou.

mijn verkoper heeft me destijds gezegd dat de roosters gewoon in de vaatwasser kunnen, maar als er veel vlees en sausresten op zitten, dan zou ik het toch eerst schoon borstelen.

ik heb zelf deze borstel aangeschaft: https://www.bbqexperiencecenter.nl/...k9P4oR6oTF6H1doS7ieT4heVb-AwajQIaAvZcEALw_wcB

deze borstels zijn gemaakt van nylon waardoor je rooster niet beschadigd, werkt voor mij het beste als het rooster nog heet is.
 
Heb zelf ook een pellet grill, en mijn roosters zijn ook van emaille, en de coating lijkt inderdaad op die van jou.

mijn verkoper heeft me destijds gezegd dat de roosters gewoon in de vaatwasser kunnen, maar als er veel vlees en sausresten op zitten, dan zou ik het toch eerst schoon borstelen.

ik heb zelf deze borstel aangeschaft: https://www.bbqexperiencecenter.nl/...k9P4oR6oTF6H1doS7ieT4heVb-AwajQIaAvZcEALw_wcB

deze borstels zijn gemaakt van nylon waardoor je rooster niet beschadigd, werkt voor mij het beste als het rooster nog heet is.
Bedankt voor je info Arjan. Ik ga deze gelijk bestellen 👍🏻
 
Even navragen bij de fabrikant kan natuurlijk absoluut geen kwaad, dan heb je 100% zekerheid over de coating van je rooster.

vooralsnog “lijkt” het voor ons emaille, maar de fabrikant kan je de zekerheid geven.

die borstel kan in ieder geval geen kwaad.
 
Hier goede resultaten met Zoom van Amway.
 
Terug
Bovenaan Onderaan