BasBQ
Beef en Steak

Rookhout

 
 

René Hoek

Tondelzoeker
Berichten
21
Vandaag 2 stukken perenboom en stammetjes van een appelboom klein gemaakt en een flinke tak van de kerseboom.
Voorlopig genoeg rookhout.

20210501_202226.jpg


20210501_144038.jpg


20210501_143739.jpg
 
Dat is aardig wat hout. Ik ga ook maar eens op zoek naar een nieuwe voorraad.
 
Gaaf! Ik vind kersenhout zalig! Appel ook fijn, peer heb ik nog nooit gebruikt. Leuk voorraadje zo weer!
 
Dit word het eerste jaar dat ik zelf het hout klein maak.
Het ligt al 2 jaar op zolder te drogen.
Ben dus zelf ook wel benieuwd of het wat word.
Peer en kersen heb ik ook nog niet gebruikt.
Appel wel gekocht, de bekende weberzakken.
 
In Schijndel zit een kerel die rookhout verkoopt via Marktplaats. Verschillende keren wat gehaald. Mooi spul en een stuk voordeliger. Scheelt een hoop geld.
 
In Schijndel zit een kerel die rookhout verkoopt via Marktplaats. Verschillende keren wat gehaald. Mooi spul en een stuk voordeliger. Scheelt een hoop geld.
Hier in de omgeving zitten veel fruittelers die regelmatig bomen uitdoen als je daar netjes vraagt en uitlegt wat je ermee gaat doen dan kost het hout niks.
 
Dat is ideaal als je zo aan het rookhout kan komen, hier zitten ook veel telers. Misschien toch eens langs gaan. Lijkt me erg leuk om zelf een paar stammen klein te maken en te drogen.
 
Goed werk. Kan je ff mee vooruit.
 
Hier in de omgeving zitten veel fruittelers die regelmatig bomen uitdoen als je daar netjes vraagt en uitlegt wat je ermee gaat doen dan kost het hout niks.
Mag ik vragen waar 'hier in de omgeving is'? Dit is namelijk een perfecte manier om aan rookhout te komen.
 
in zeeland zijn sowieso heel veel fruittelers en zeker op Beveland.
Ik vraag ook aan fruittelers om (snoei)hout en als je in ruil daarvoor af en toe eens een lekker stukje zeeuws spek of gerookte zalm geeft dan ben je vrienden voor het leven.

Laat wel je hout 1 a 2 jaar drogen. Sappen in het hout kunnen een bittere smaak veroorzaken.
 
Gister ook even aan het hakken geweest:
E2EC6933-3753-4998-B3F7-EEAFF5701B36.jpeg


Vorig jaar bij moeders in de tuin een pruimenboompje gekapt, jaartje gedroogd en nu in chunks gehakt. Daarnaast een ladinkje hout van een bordeauxwijnvat (eiken natuurlijk). Ik kan weer een poosje vooruit 👍🏻
 
In Schijndel zit een kerel die rookhout verkoopt via Marktplaats. Verschillende keren wat gehaald. Mooi spul en een stuk voordeliger. Scheelt een hoop geld.

Dat klopt, in een ander draadje (vorig jaar dacht ik) ook al eens getipt.
Heb daar vorig jaar een hele lading gehaald, super goedkoop en goede kwaliteit .
Heb daar ook hout voor m’n braai gehaald.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Het kan zeker de moeite waard zijn om te zoeken naar brandhout op de bekende tweedehands sites. Veel voordeliger dan rookhout bij een bbq winkel te halen. Fruitboeren, houtbewerkers,... Kan je ook wel eens aanspreken. Vaak hebben die meer "afval" dan je opgerookt krijgt
 
In Schijndel zit een kerel die rookhout verkoopt via Marktplaats. Verschillende keren wat gehaald. Mooi spul en een stuk voordeliger. Scheelt een hoop geld.

Ik heb daar 20 kilo gehaald vorig jaar. 10 kilo kers en 10 kilo eik. Moest €35,- afrekenen. Mooie stukken.
 
Ik ben ook regelmatig in schijndel te vinden 👌🏻

Veel aan het experimenteren met peer, appel, kersen, pruimen, eik, whiskey, wijn, beuken.

32FF5695-7694-4BD7-809E-9A88427A428D.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan