BasBQ
Beef en Steak

Ronald's WGA, & thermometer vraag

 
 

Rdj

Gemarineerd
Berichten
2.307
Laast bij de welkoop een wga gehaald ,en die stond nog ongebruikt op de garage zolder wachtend op een upgrade.
Ik zou deze week thuis de carpoort slopen en nieuwe plaatsen.
Maar omdat het zulk stralend weer is 🌧
besloten om de wga onderhanden te nemen .
Als eerste rooster door geslepen.
Een rvs deflector plaat/lekbakje gemaakt en van een rvs horeca bakje firebox gemaakt .
En wat hout werk op de deksel 😄
Houtjes (teak) voor de handvaten luchtschuifen gezaagd en rond geschuurd
20220405_193611.jpg

Handvat uittekenen en zagen en uithollen
20220405_204920.jpg
20220405_205147.jpg
20220406_193425.jpg

Resultaat 😃😃
20220406_204645.jpg

De opstelling indirect
20220406_205116.jpg

Nu de vraag over de thermometer.
Heeft deze echt nut ,vanwege de hitte dicht bij de Meter is .
Zo ja , waar zal ik hem plaatsen.
20220406_205159.jpg

Optie 1 wat opties mooier is maar met indirect te dicht bij de kolen is .
Of optie 2 minder mooi maar midden in de indirecte zone .
Kan natuurlijk ook optie 1 en bij indirect extra probe op rooster .
Help help🤯🤯
 
Laatst bewerkt:
Zou zeker geen thermometer erbij plaatsen. Zie daar totaal geen meerwaarde van bij de wga. Wga is voor mij, het gevoel, camping life!
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
ZOOOOO

Echt supergaaf geworden zo!
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Heel gaaf gemaakt zo.

Zou er ook geen thermometer bij plaatsen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Heel mooi gemaakt, petje af.
Een thermometer zou ik niet doen, de probe neet teveel ruimte in en prikt zo in je vlees en dan sluit hij niet goed. Handiger is het om even een thermapen door een van de ventilatie gaten te steken.
Wel jammer dat er nu geen rooster boven de kolen is, nu kaan je niet nog even ‘directe’ hitte geven, of leg je dan gewoon het missende rooster erboven?
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Wel jammer dat er nu geen rooster boven de kolen is, nu kaan je niet nog even ‘directe’ hitte geven, of leg je dan gewoon het missende rooster erboven
Ja dat deel kun je er gewoon opleggen. Voor direct, en alles kan er uit om ook de originele opstelling te doen .😁
 
Kijk dan zijn het helemaal super modificaties.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Heel mooi geknutseld hoor (y)
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Dat ziet er heel goed uit....... (y)
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Je kan eventueel een thermometer in de zijkant of voorzijde van het deksel plaatsen.
Dan komt de probe aan de binnenzijde evenwijdig met het deksel en zit die nooit in uw vlees te prikken.
Verder wel mooie aanpassingen 👍
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Mooi hoor. Reminder voor de zoveelste keer.... Tegen mn vrouw zeggen dat ik een WGA moet hebben omdat dit een noodzaak is en ik niet zonder kan. :unsure:
 
Ik word hier wel blij van! Erg mooi gedaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Mooi hoor. Reminder voor de zoveelste keer.... Tegen mn vrouw zeggen dat ik een WGA moet hebben omdat dit een noodzaak is en ik niet zonder kan. :unsure:
Niks zeggen ,gewoon halen .
Is een uurtje gezeur wel waard 🤣
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Zo wat onwijs gaaf! wat een upgrades! :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Heel mooi gedaan! Idee voor indirect vind ik ook echt top, die ga ik hier misschien ook maar toepassen op de WGA.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Wist niet dat Weber een premium model had van de WGA
 
  • Haha
Waarderingen: Rdj
Ziet er heel tof uit ! Mooi gemaakt zeg. Ik heb zelf wel een thermometer met korte probe op plek 1. Moet zeggen dat hij nagenoeg gelijk loopt + - 10 graden met m'n thermoworks smoke. Echter kijk ik er alleen nooit op, en werk ik gewoon met de probe van de smoke of inderdaad m'n thermapen er even in:ROFLMAO:. Wga is wel echt een aanvulling. Ook voor low and slow.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Terug
Bovenaan Onderaan