BasBQ
Beef en Steak

Rollade van procureur met een Italiaanse touch

 
 
 

Cherrywood

Gemarineerd
Berichten
2.116
Na de Kerst de vriezer en koelkast weer op orde aan het brengen.

Eerste schrik "de gerookte kaas" is bijna op. (Je denkt dus "dat overkomt alleen anderen...." )
Gezien de wachttijd tussen roken en consumptie dus gelijk weer een batch op de Q.
Daarbij ligt er een stuk procureur "verschrikkelijk in de weg"............
Na al het voedsel in Kerstsfeer aangevuld met het nodige oriëntaalse rond oud en nieuw werd het tijd voor een andere smaak: Italiaans.
Besloten om er een Rollade met Italiaanse touch van te maken.

procureur, ca 2,5 kg, gevlinderd - hier moet de auteur nog wat op oefenen-
Vervolgens gevuld en ingesmeerd met een mengsel van :
  • 1 pot geroosterde paprika, kant en klaar ( volgende keer zelf maken maar moest op).
  • 1 pot gedroogde tomaat.
  • PeZo
  • 2 EL gedroogde oregano.
  • 4 teentjes knoflook.
E.e.a. met de staafmixer tot puree vermalen.

Dit uitgesmeerd over de gevlinderde procureur.
Daarna nog 1 EL tijm toegevoegd.
rollade 1.jpg

Rollade 2 .jpg

Procureur weer opgerold en tot rollade geknoopt - dat deed de auteur niet onverdienstelijk al zegt hij het zelf......-
Rollade 3 .jpg

De overtollige puree die er uitliep / viel aan de buitenkant gesmeerd.
Het geheel strak in de folie gerold en een nachtje koelkast gegeven.
Rollade 4 .jpg


Na een nachtje rust:

Rollade 5.jpg


Mocht hij ( of zij?) de BBQ op:
Rollade 6.jpg


Indirect 120-125 graden - en wat appel hout voor de smaak- naar een kern temperatuur van 70 graden:

Rollade 7.jpg


De kerntemperatuur hadden we na een ca 4 uur bereikt.

Rollade 8.jpg


In combinatie met rissotto en wat gebakken paddestoelen hebben we heerlijk gegeten!
Rollade 9.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dat de auteur van het bovenstaande artikel het heel mooi heeft gedaan.
Heerlijk zo'n rollade, zeker met de risotto erbij. 😋
 
Het ziet er heel lekker uit!

Deze ga ik onthouden.
 
Altijd lekker procureur rollade, deze ziet er ook erg fijn uit 👌
 
Laatst bewerkt:
Dat is een hele goede oplossing voor die procureur die in de weg lag. Ziet er mooi uit en inderdaad professioneel opgebonden.
 
dat ziet er hartstikke lekker uit, mooie rookring ook zeg op die laatste foto.
Dat zie je bijna niet op de een-na-laatste foto.
 
Dat ziet er erg fijn uit, weer een succesgerecht met procureur.
 
Een beetje valse bescheidenheid want hij ziet er toch echt mooi uit.
 
Hahaha nou meneer de auteur, ik heb genoten van het verslag. Eet zelf alles behalve paprika. Wat zou een goed alternatief hiervoor zijn waar de smaak wel uitgesproken door blijft?
 
Hahaha nou meneer de auteur, ik heb genoten van het verslag. Eet zelf alles behalve paprika. Wat zou een goed alternatief hiervoor zijn waar de smaak wel uitgesproken door blijft?
Wat is uitgesproken?
Met gedroogde tomaat en italiaanse kruiden zoals oregano en tijm kom je er ook denk ik?
Is maar net wat je lekker vindt.
Venkel vindt ik persoonlijk ook een mooie toevoeging maar niet al mijn cliënten zijn daar van gecharmeerd.....
 
Een beetje valse bescheidenheid want hij ziet er toch echt mooi uit.
Geen valse bescheidenheid.
Het eind resultaat viel mij niet tegen maar bij het vlinderen heb ik het niet goed gedaan / kon het echt beter.
Als dat gelijkmatiger gebeurt dan verdelen de kruiden zich nog mooier.
Is de moeite waard dat even goed te "bestuderen" voordat je gaat snijden.
 
Een rollade staat bij mij ook hoog bovenaan op het lijstje maar dat vlinderen zal ook voor mij nog wel wat oefenen zijn :LOL:
 
Ok ok, ook ik ben flink geïnspireerd door je verslag! Kom zeker op de lijst. Dank je.
 
Wat is uitgesproken?
Met gedroogde tomaat en italiaanse kruiden zoals oregano en tijm kom je er ook denk ik?
Is maar net wat je lekker vindt.
Venkel vindt ik persoonlijk ook een mooie toevoeging maar niet al mijn cliënten zijn daar van gecharmeerd.....
gedroogde tomaat altijd goed maar bedoelde inderdaad dat extraatje wat het iets anders maakt. Venkel zal ik onthouden en kan ook goed passen, thanks!
 
gedroogde tomaat altijd goed maar bedoelde inderdaad dat extraatje wat het iets anders maakt. Venkel zal ik onthouden en kan ook goed passen, thanks!
Parmezaan? Pesto en pijnboompitten kan ook denk ik?
 
Dat heeft de auteur perfect uitgevoerd, ziet er smakelijk uit. Het vlinderen van een nekje ga ik ook nog eens doen. Liep je ergens tegen aan waardoor je niet helemaal tevreden was?
 
Dat heeft de auteur perfect uitgevoerd, ziet er smakelijk uit. Het vlinderen van een nekje ga ik ook nog eens doen. Liep je ergens tegen aan waardoor je niet helemaal tevreden was?
Er zijn meerdere manieren om te vlinderen. Elk voor zich goed maar als je ze door elkaar haalt niet.......... ;)
Uit eindelijk met vaker doen kom je er wel.
Impact op het eind resultaat was niet mega maar hoe netter je dit doet hoe mooier de kruiden over de rol verdeeld zijn.
 
Mooie rollade ziet er heerlijk uit. Mooi strak opgerold en opgebonden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan