BasBQ
Beef en Steak

Roestvrij gietijzeren pannen van bijvoorbeeld Skottsberg

meinonA

Stoker
Berichten
271
Hallo allemaal,

Al een tijdje zit ik erover te denken om een RV gietijzeren pan te kopen.
Uiteraard, ze zijn Roestvrij, maar hoe heet kan zo een pan worden tov een traditionele gietijzeren pan? Zijn er andere eigenschappen die je in gedachten moet houden tov een traditionele gietijzeren pan of 1 met een antiaanbaklaag?

Voor de snotneuzen die denken, "daar is Google toch voor om het op te zoeken": ik zie alleen reviews van beide pannen, maar geen vergelijking. Ik ben ook opzoek naar het vergelijk in onderhoud.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
 
Roestvrij gietijzer bestaat voor zover ik weet niet. In gietijzer zit nogal wat koolstof (in de vorm van bolletjes of lamellen) en dat roest als een malle. Mocht ik achterlopen qua technische ontwikkelingen dan hoor ik het graag.
 
Roestvrij gietijzer bestaat voor zover ik weet niet. In gietijzer zit nogal wat koolstof (in de vorm van bolletjes of lamellen) en dat roest als een malle. Mocht ik achterlopen qua technische ontwikkelingen dan hoor ik het graag.
Misschien dat het mijn fout is.
Ik denk dat ik in de war ben met lichtgewicht gietijzer en normaal gietijzer.
In deze link lijkt het in de derde alinea of de hele pan roestvrij is, maar iets zegt me dat het toch alleen over het handvat gaat.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
 
Yep geen RV gietijzer alleen een RVS handvat
 
Terug
Bovenaan Onderaan