BasBQ
Beef en Steak

Rocky Mountain Oysters 2X

 
 
 
 

@rno

BBQ Junkie
Berichten
6.277
De vorige keer begon in met de ballen van, maar wilde niemand een onderbuik gevoel geven 😉
Heb het verslag m.b.t. de foto’s ingekort voor het forum. Op YouTube is er wel te vinden hoe je ze rauw uit zien en hoe je ze schoon kan maken.

Vorige week besteld, vrijdag avond netjes geleverd en de vriezer in tot maandag morgen. Toen mochten ze de koelkast in.

Q aangestoken en het gietijzeren rooster gelijk mee laten opwarmen.

Schoongemaakt en gekruid. Pezo / Noskos Steak / Noskos Beef

4617BCE6-DE8C-4965-BC69-E5E1CC6044D1.jpeg


30 minuten erop gelegen, tussendoor wel gedraaid. (Zaten toch wel vast aan het rooster)

F6C7CF18-0ECA-4781-B07F-2E70D98E1D57.jpeg


Bestek lag er naar maar niet gebruikt en er snacks van gemaakt.

2e batch hetzelfde gekruid maar dan indirect met een blokkie kersenhout

0B8C6A2F-67C4-4197-A5C3-DB9F8ACEE991.jpeg


Ook nu na zo’n 30 minuten eraf gehaald en gekeerd tussen door

AA8BDA84-1ACF-42C7-9069-FAA4BAA66FD4.jpeg


Kreeg niets gevonden over kern temperatuur dus maar gegokt dat ze gaar waren.
Beide keren goed gegokt, waren goed van binnen. Wilde gevoelsmatig niet teveel erin prikken met de thermapen 😉

Nu is er op You Tube een hoop te vinden en worden ze in de meeste gevallen gefrituurd, dat wilde ik niet.
Dan is er al een stuk minder te vinden.

Wat vond ik, er wilde niemand mee komen proeven, er van
Bij beide runs delvenden de versie’s met pezo het onderspit qua gekruide smaak, wat ook logisch is, maar bij de 2e run daarentegen was de smaak van het blokkie kers wel beter terug te proeven. Ook al was het miniem omdat het er maar een half uurtje rook heeft kunnen afgeven.
Voor de overigen smaakte de kruiden zoals ze zijn.

De bite, 😱 haha, was bij beide runs goed. Dus niet te lang erop gelegen en niet droog geworden.
Voor de rest geen structuur, nog minder dan de kipnuggets bij de Mac.

Zou ze niet nog een keer kopen tenzij ik ze dan ga bakken of frituren
Maar zoals gezegd, heb ze in ieder geval geprobeerd.
 
Laatst bewerkt:
:rolleyes: Blijft pijnlijk...... ook die benaming geeft dat onderbuik gevoel ;)👊
 
Het ziet er lekker uit, en wetende wat het is ( lang leve Google ) zou ik nog steeds willen proeven hoe het smaakt, ben daar best benieuwd naar.

Mooie plaatjes, al zal niet iedereen er letterlijk zijn tanden in willen zetten ;)
 
Ik weet wat het is omdat ik recent op Netflix keek naar Fresh, Fried & Crispy met Daym Drops.
Niet meteen iets wat ik zelf op het menu zou zetten en denk dat ik ook niet meteen een bende enthousiastelingen zou kunnen samenstellen om te proeven.
Voorlopig houd ik het op moink balls maar dan niet in de pure vorm ;)
 
Het ziet er lekker uit, en wetende wat het is ( lang leve Google ) zou ik nog steeds willen proeven hoe het smaakt, ben daar best benieuwd naar.

Mooie plaatjes, al zal niet iedereen er letterlijk zijn tanden in willen zetten ;)

Als je even langs een Islamitische slager gaat kan die je rund geit en schaap leveren........ ik zie een verslag van je tegemoet over de smaakvergelijking...... wat mij betreft verdien je dan wel een helden sticker bij je avatar :ROFLMAO:👊
 
Zou ze niet nog een keer kopen tenzij ik ze dan ga bakken of frituren
Maar zoals gezegd, heb ze in ieder geval geprobeerd.
HELD dat je daar bent! 💪
 
Had ze best van jou willen proeven
 
Tja, voor de liefhebber....laat het lekker smaken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan