BasBQ
Beef en Steak

Ribs met groenten op de carrousel.

 
 

Jeffievb

Stoker
Berichten
382
Afgelopen weekend was het weer tijd voor een bbq'tje !

Aangezien ik een spit met carrousel voor mijn verjaardag heb gehad, maar eens besloten om hier ribs op te maken.
Ik ben gegaan voor 2 verschillende soorten ;
1 rib met franky's pork prank, gesprayed om de 20 min met appelsap en whiskey en afgelakt met bbq saus
1 rib met een oosterse marinade, marinade ingekookt en daar de rib mee afgelakt op het einde
20210731_153030.jpg

20210731_155415.jpg


De bbq opgestookt naar 140 graden en hier een lekbakje met bier onder gezet. 2 pruimenhout chunks bij de kooltjes gedaan en laat maar draaien !
Na ongeveer 1.5 uur zagen de ribbetjes er al goed uit. Ondertussen de groentes gesneden in grove stukken, en dit gemengd met worcestersaus en balsamicoazijn, peper en zout.
20210731_175727.jpg

De groenten in een mandje, en de aardappels op de kolen, en nog even een klein uurtje laten draaien ( wel de ribs ondertussen afgelakt met de sausjes ).
20210731_185455.jpg


Na ongeveer een run van 2,5 a 3 uur was alles klaar, en konden de ribbetjes aangesneden worden.
De smaak en bite vond ik echt super. En alleen voor de foto's en de beleving is de carrousel al een aanrader :p

Bedankt voor het kijken !
20210731_191035.jpg
20210731_192543.jpg
 
Wauw mijn complimenten dat is een schitterende en kleurrijke maaltijd geworden :love: en zeer smakelijke foto's (y)
Ik blijf het ook echt een super gaaf iets vinden, zo'n spit met carrousel 😃
 
Wauw mijn complimenten dat is een schitterende en kleurrijke maaltijd geworden :love: en zeer smakelijke foto's (y)
Ik blijf het ook echt een super gaaf iets vinden, zo'n spit met carrousel 😃
Bedankt voor je leuke reactie Jet ! Het is inderdaad een leuke toevoeging. Het begin is er, nu meer experimentjes.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jet
Ziet er heerlijk uit, mooie maaltijd
 
Wat gaaf dat draaispit, moest gelijk aan de welbekende kippenboer denken waar de pootjes elkaar bedruipen tijdens het garen.
Alles bij elkaar ziet er heerlijk uit, mooie ribben en een fijn bijgerecht met de groente en aardappels, dat heeft gesmaakt, dat kan niet anders (y) mooie plaatjes !
 
Wat gaaf dat draaispit, moest gelijk aan de welbekende kippenboer denken waar de pootjes elkaar bedruipen tijdens het garen.
Alles bij elkaar ziet er heerlijk uit, mooie ribben en een fijn bijgerecht met de groente en aardappels, dat heeft gesmaakt, dat kan niet anders (y) mooie plaatjes !
Bedankt voor je leuke reactie Wilco ! Kippenpootjes word inderdaad het volgende. Blijft een mooie hobby :D
 
Mooi speelgoed, zo'n carroussel!En wat kun je er lekkere dingen mee maken. Had je de aardappels in de kolen gepoft?
 
Ziet er goed uit!
Wat is in dit geval het voordeel van de spit carrousel t.o.v. gewoon op het rooster?
 
Ziet er goed uit!
Wat is in dit geval het voordeel van de spit carrousel t.o.v. gewoon op het rooster?

Als ik 'voor mijn beurt' mag spreken .. ;)

Bij een carrousel bedruipt het vlees / de inhoud elkaar omdat wat er uitlekt grotendeels op de andere mandjes druipt en niet rechtstreeks in een bakje er onder of in het vuur, kijk maar eens als je een ouderwetse grote kippengrill ziet staan op de markt of bij de welbekende "Kippie" dan zie je het meteen.
Het enige verschil is dat er daar een veelvoud aan bakjes aan hangt en bij @Jeffievb maar drie.
 
Als ik 'voor mijn beurt' mag spreken .. ;)

Bij een carrousel bedruipt het vlees / de inhoud elkaar omdat wat er uitlekt grotendeels op de andere mandjes druipt en niet rechtstreeks in een bakje er onder of in het vuur, kijk maar eens als je een ouderwetse grote kippengrill ziet staan op de markt of bij de welbekende "Kippie" dan zie je het meteen.
Het enige verschil is dat er daar een veelvoud aan bakjes aan hangt en bij @Jeffievb maar drie.
Eigenlijk helemaal niets aan toe te voegen. Moet zeggen dat ondanks het 3 bakjes zijn, ze elkaar wel goed bedruipen. En moet zeggen dat ik de manier van koken wel erg leuk vind.
 
Eigenlijk helemaal niets aan toe te voegen. Moet zeggen dat ondanks het 3 bakjes zijn, ze elkaar wel goed bedruipen. En moet zeggen dat ik de manier van koken wel erg leuk vind.
Naast het feit dat het bedruipen werkt is dat je het leuk vind om te doen ook belangrijk
 
Geweldig zo'n kleurrijke carrousel. Ziet er leuk uit en zal zeker goed smaken.
Mooi bedacht. Chapeau.
 
Terug
Bovenaan Onderaan