BasBQ
Beef en Steak

Ribjes voor de lekkere trek.

 
 
 
 

Nosmo

Gerijpt
Berichten
3.741
Na bijna twee weken in de middele of nowhere in Rusland had ik iets nodig om het bedroevende eten aldaar :'( een beetje te vergeten. Mevr. Nosmo had op mijn verzoek alvast wat babyback ribjes bij de slager gehaald (het waren de laatste die hij nog had) en die heb ik vrijdagavond toen ik weer thuis was direct ontvliesd en gerubd. Gisteren zijn je de Q op gegaan met wat hickory snippers tussen de briketten. Ik heb ze gemaakt volgens de 3-2-1 methode en gemopt met verdunde Sweet Baby Ray.

Wegens camera perikelen :mad: zijn jammer genoeg de meeste foto's niet om aan te zien maar er zaten toch nog drie redelijke tussen. Volgende keer toch de DSLR maar gebruiken. 

Hulp bij het moppen.
ribs2.jpg


Beetje rare stukjes van de slager gekregen, normaal gesproken heb ik hele racks.
ribs1.jpg


"Finger lickin good".
ribs3.jpg


Ondanks de rare stukjes waren ze perfect gelukt, de botjes kon je zo los trekken maar het vlees had nog wel wat bite.


 
Zien er lekker uit Nosmo. Mooi teruggetrokken vlees.
Maar wat eet men aldaar in Rusland dan? Ben wel benieuwd.
 
die rendierribben, was dat niets
 
Mooie ribjes hoor!
 
Lekkere ribben,ik heb ze ook op de Q liggen.
 
RoyzRoyz zei:
Maar wat eet men aldaar in Rusland dan? Ben wel benieuwd.

Dat varieert per regio denk ik, maar wat wij meestal te eten kregen zet je je hond nog niet voor. We zaten echt midden in het boerenland, in het dichtstbijzijnde stadje was niet eens een hotel, ze hadden ons ondergebracht in een soort gasthuis bij een boerderij. We kregen meestal onduidelijke stukjes kip of varken met veel vet, stuk gehakte botten en zenen. Daarbij meestal iets van kool of aardappel en droog brood.
De laatste dag hebben we in een grote stad (Tambov) overnacht en daar was het eten wel goed. 

Zo'n tripje is wel goed voor de lijn.  ;)
 
Nosmo, die laatste foto is geweldig, het moet dus wel heerlijk geweest zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan