BasBQ
Beef en Steak

Ribeye low and slow.

 
 
 

Dominique

BBQ Junkie
Berichten
6.790
Zoals beloofd aan Tom Hendriks, en voor elke ander die er naar wil kijken op dees heugelijke maandag!




1 kilo US cornfed ribeye. Hoppa.





Ik had er een lekker rubje op gedaan. En wel deze.
2 TL grof zout
1 EL versgemalen zwarte peper
1 TL oregano
1 TL thym
1 TL pimenton picante
3 tenen geperste knoflook.
En een scheut olie om de kruiden te beschermen en vast te houden.




Ei op 120?, en na bijna 5 kwartier heb ik het vlees eraf gehaald, kern was toen 50?, en even in folie gedaan om het Ei heet op te stoken. ( 300?). Toen beide kanten een tikje gegeven, hooguit 1 minuut per kant.




Dan krijg je dit.



En dan eet je dit. En dan eet je lekker, sprak ze bescheiden.  :)



 
Ziet er schitterend uit Dominique !
 
Boldeagle zei:
Ziet er schitterend uit Dominique !

Jij nog zeer bedankt voor je tips Mike! Dat heeft me de durf gegeven om het te doen. #zenuwpees
 
Lekker hoor! Heb nog een stuk liggen hier ga je recept namaken
 
Wat mooi!
Raar toch, toen ik het scherm likte smaakte het heel anders dan ik verwachtte  :-/
 
Jorte zei:
Wat mooi!
Raar toch, toen ik het scherm likte smaakte het heel anders dan ik verwachtte  :-/

Tja, dan had je je scherm eerst even in de vleessappen moeten dopen....=))
 
prachtig Domi  :)
 
Leo zei:
prachtig Domi  :)

Goed he Leo, het gesticht was onder de indruk! Zelfs de groene kabouter nam nog een extra plakje. #hetmoetnietgekkerworden.
 
Lekker hoor!
(Tip, Makro Vianen heeft Braziliaanse Ribeye in de aanbieding voor ? 12,67 /kg..)
 
Abraham zei:
Lekker hoor!
(Tip, Makro Vianen heeft Braziliaanse Ribeye in de aanbieding voor ? 12,67 /kg..)
Deze was iets duurder, kwam op 42 eu ex bij Sligro. US Beef, corn fed. Ik heb daarvan ook altijd de sucade, die bevalt me ook heel goed.

Wat is het verschil tussen US en Braziliaanse? Behalve de prijs.
 
Die van jouw is veel mooier Dominique..
De Braziliaanse is veel minder gemarmerd en heeft vast geen 200 dagen graandieet gehad...
Heb geen goede foto maar deze geeft een idee:


De normale prijs is er ook een stuk voordeliger als die van het US grain fed Beef. Ik denk dat deze aanbiedingsprijs zeker 50% korting geeft.
Verder vind ik Zuid-Amerikaans vlees altijd een specifieke geur hebben als het uit de vacu?m zak komt.. Na afspoelen, afdeppen en even op temperatuur laten komen is die geur "bijna" weg. Noord-Amerikaans rundvlees heeft dat vrijwel niet vind ik en dat heb ik ook liever..
"Alle waar is naar z'n geld" en voor deze prijs vind ik het toch een prima deal.
 
Wauwwww Dominique.
Dat ziet er geweldig uit.
Bedankt voor de reportage. Ohh nu heb ik er helemaal zin in. Kan niet wachten tot zaterdag.
Denk wel dat ik de Ribeye alleen met zout en peper ga doen, maar deze ziet er ook wel erg lekker uit.
Misschien toch wel jouw recept... :D :D
 
yummie, dat lust ik zeker
 
Abraham zei:
Die van jouw is veel mooier Dominique..
De Braziliaanse is veel minder gemarmerd en heeft vast geen 200 dagen graandieet gehad...
De normale prijs is er ook een stuk voordeliger als die van het US grain fed Beef. Ik denk dat deze aanbiedingsprijs zeker 50% korting geeft.
Verder vind ik Zuid-Amerikaans vlees altijd een specifieke geur hebben als het uit de vacu?m zak komt.. Na afspoelen, afdeppen en even op temperatuur laten komen is die geur "bijna" weg. Noord-Amerikaans rundvlees heeft dat vrijwel niet vind ik en dat heb ik ook liever..
"Alle waar is naar z'n geld" en voor deze prijs vind ik het toch een prima deal.

Aha, dank je wel voor je antwoord, ik had eigenlijk geen idee. Als ik bij de Sligro bij mijn slager kom, krijg ik altijd US Beef. Ik vroeg verleden keer waarom dat was ( er was iets anders in de aanbieding en dus goedkoper) toen zei hij " U zegt altijd dat U lekker wil eten, dus ik geef U gewoon gelijk iets goeds". Zo'n man moet je toch zoenen? Hij verdient daar geen cent extra door, maar kent wel zijn pappenheimers.... =))
 
Tom Hendriks zei:
Wauwwww Dominique.
Dat ziet er geweldig uit.
Bedankt voor de reportage. Ohh nu heb ik er helemaal zin in. Kan niet wachten tot zaterdag.
Denk wel dat ik de Ribeye alleen met zout en peper ga doen, maar deze ziet er ook wel erg lekker uit.
Misschien toch wel jouw recept... :D :D

Ik ga hem volgende keer eens met alleen zout doen ( peper wil wel verbranden bij de endsear). Als je een goed ( smaakvol) stuk vlees hebt is dat natuurlijk genoeg. Maar dit was ook echt heel lekker, de binnenkant blijft natuurlijk naturel, maar de korstjes zijn heerlijk zo gekruid.
Heel veel succes zaterdag! Laat je even weten ( en zien) hoe het gegaan is?
 
structor zei:
Pfffff die ziet er lekker uit, zo jammer dat ik geestelijk helemaal gezond ben en niet in jouw gesticht zit  ;)

Ik
zeg
niks.
Helemaal
niks.
=))
 
@Dominique: ik ga as zaterdag zeker een reportage maken en laat weten en zien hoe het is gegaan.
De week erop krijgen wij ook vrienden op bezoek en dan maak ik weer ribeye.
Dus ik ga een keer jouw recept maken en een keer met alleen zout (en peper als het op het bord ligt)... :)
:D
 
Terug
Bovenaan Onderaan