Beef en Steak

Ribeye Caveman style

• Onderwerp starter Onderwerp starter @rno
  • Startdatum Startdatum

@rno

BBQ Junkie
Het moest er echt van komen.

Had een tafel voor één gereserveerd op m’n terras dus vanmiddag naar de slager om een eye te halen

70DDAE56-4170-417C-A429-9425B9126F59.jpeg

Gelijk maar uit de koeling gelaten om op temp te laten komen.

Eitje aangestoken en wachten, eitje wilde niet zo best. Had de zak leeg gekiept dus teveel klein zooi en as meegekomen. Hittewerende handschoenen aan en het mandje effe wat leeg geschud, dat heeft geholpen

Tijd om het eye de houtskool te laten voelen

25304004-8E2F-414E-91B1-DA8A782BA111.jpeg

Om draaien

58F652F0-01E1-4A98-A420-20392D6E9C51.jpeg

Effe wachten en aansnijden

46B66BA2-54A9-45E0-B511-A672148758CB.jpeg

Dat heeft gesmaakt 👍🏻👍🏻

Voor iemand die een mooi stukje rood vlees wel kan waarderen ga ik dit zeker een keer proberen! Ziet er zeer smakelijk en heerlijk naturel uit, goed vlees heeft niet te veel opsmuk nodig.

Mooi gelukt en ziet er sjiek uit.
Smakelijk.

Mooi stukje vlees, blijf het altijd gewaagd vinden zo direct op de kolen.

Mooi. Heb dat gisteren ook voor het eerst geprobeerd. Super lekker

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mooi stukje vlees, blijf het altijd gewaagd vinden zo direct op de kolen.

Vond ik ook.
Heb, nadat ik het vlees er de eerste keer afgehaald heb, de grotere stukken kool aan de kant gelegd zodat het vlees de 2e keer meer met kleine stukken kool in aanraking zou komen.
Kool goed verdeeld, warm laten worden weer en effe de fijne as eraf gewapperd.

Je ziet dat er weer reacties komen de dag(gen) erna, dus we zijn niet ziek geworden 😉
Mocht je je er toch aan wagen, succes en geniet ervan.

Waarom vind je het gewaagd?

Waarom vind je het gewaagd?
Gewoon omdat je een mooi stuk vlees direct op de kolen legt, direct op de hitte. Op het rooster is de hitte net iets meer vergevingsgezind denk ik.
Weet dat het kan en waarschijnlijk ook heerlijk is maar vind het dus gewaagd maar ook wel stoer.

Gewoon omdat je een mooi stuk vlees direct op de kolen legt, direct op de hitte. Op het rooster is de hitte net iets meer vergevingsgezind denk ik.
Weet dat het kan en waarschijnlijk ook heerlijk is maar vind het dus gewaagd maar ook wel stoer.
Wat ik begreep, juist omdat je hem direct op de kolen legt, koelt het iets af of smoort het zelfs de kolen. Maar het fijne weet ik er niet van.

Wat ik begreep, juist omdat je hem direct op de kolen legt, koelt het iets af of smoort het zelfs de kolen. Maar het fijne weet ik er niet van.

Inderdaad, je ziet ook dat de kolen wat minder gloeien als je het vlees er af haalt. Dus na het omdraaien even een ander heet stukje zoeken zodat de rest weer kan opkomen. Vond het best wel een actieve manier van werken dus trek had ik daarna zeker

Ziet er goed uit. Vrees is nog heerlijk rood van binnen. Zo mag ik mijn steaks ook graag eten.

Geen rooster meer nodig zie ik, weg met dat ding en terug naar de oerdagen 👍

Ik zou dat nog niet aandurven maar het ziet er lekker uit!

Jeetje weer zo'n mooi stuk vlees uit de kolen (y) het ziet er heerlijk uit.

Tjonge, lekker hoor.
Wat is de volgende stap? Met pijl en boog de bossen in? Haha

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Terug
Bovenaan Onderaan