BasBQ
Beef en Steak

Ribbels

 
 

Kyrti

Stoker
Berichten
478
Beetje te laat begonnen, maar heb er al helemaal zin in!

Voor de rub heb ik de pork rub van bbquality.nl gebruikt, aangelengd met een beetje bruine suiker.

Ik doe gewoon de klassieke 3-2-1 methode op ca. 110 graden.

IMG_20210821_160020.jpg

Net erop...

IMG_20210821_184345.jpg


Tijd om te wrappen. Heb ze alle 3 net wat anders ingepakt, #experimentatie 😜
Rib 1: appelsap + appelazijn + roomboter
Rib 2: boter + whiskey
IMG-20210821-WA0010.jpeg

Kleine rib: appelsap, appel azijn, boter en een goede dosis honing

Nu weer ff wachten 😄
 
Mooie ribben
Is je experiment gelukt?

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Klaar!
IMG_20210821_211002.jpg


Wat zijn ze mooi geworden! Heerkijk bordje voor onszelf gemaakt met wat oven groentjes
MVIMG_20210821_211413.jpg


(nieuwe) Buren zijn ook nog langs gekomen om de ribbetjes te proeven, zijn hartstikke goed gekeurd! Misschien heb ik mezelf nu een monster taak opgelegd voor burendag 🤔

De whiskey ribben vielen bij mij en de buurman errrrrrg in de smaak. Lekker pittige whiskey smaak, was erg goed ingetrokken.
Al met al zeer geslaagd, was weer genieten
 
Fotografie is niet mijn sterkste punt, misschien net als het schrijven van bbq verslagen. Wellicht Kyra volgende keer de camera vast laten houden haha
 
Als ik de foto’s zo zie mag je ribben doorschuiven hoor, zien er goed uit.

en mooi dat de whisky test geslaagd is
 
Nou de foto's zijn goed gelukt en met je bbq-verslag is niets mis, goed en duidelijk te lezen ;)

Je ribben zien er zeer smakelijk uit, ik had ze wel willen proeven vooral die met de whisky, de ribben zo met de groenten op het bord zal een heerlijke maaltijd zijn geweest (y)
Tsja en je weet nu wat je te doen staat met burendag 😁
 
Yes, ribbies.....heerlijke variaties. Leuk dat je met die smaken experimenteert.
En blije buren naast de Q is veel waard.
 
Fijne ribs, zien er goed uit. Mooi om weer eens wat nieuwe dingen te proberen. Zo houd je iig je buren goed te vriend TOP
 
Terug
Bovenaan Onderaan