Beef en Steak

Rib-eye met aubergine en zoete aardappel

Bas89

Kooltjesharker
Vandaag gaan we voor Rib-eye met zoete aardappel en aubergine.
De BBQ heb ik voorbereid voor directe bereiding. Voor de aubergine en zoete aardappel ongeveer op 180 graden, daarna heb ik de Q iets opgestookt voor de Rib-eye.
De aubergine heb ik met wat olie en zout gegrilled en vervolgens met een marinade uit het BGE boek besprenkeld en als topping buffel mozzarella. De zoete aardappel heb ik alleen met olijfolie en paprikapoeder ingesmeerd. 
twjjej.jpg

Met de Rib-eye heb ik weinig gedaan. Alleen wat zout en na 1,5-2 minuten grillen hem een kwartslag gedraaid voor een mooie gril ruit. Na het grillen en rusten de Rib-eye nog wel even voorzien van wat mooie Maldon vlokken.
na2p0bt4x9t9.jpg

us47anx7.jpg

Al met al een lekkere maaltijd voor deze zonnige eerste Paasdag.

Dag Bas. Lijkt me een mooie maaltijd. Wat heb je precies met de aubergine gedaan? Ik heb altijd veel moeite deze goed gaar te krijgen. En wel zo, dat ook de schil zacht en goed eetbaar is.

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk

Smoking Fly zei:
Dag Bas. Lijkt me een mooie maaltijd. Wat heb je precies met de aubergine gedaan? Ik heb altijd veel moeite deze goed gaar te krijgen. En wel zo, dat ook de schil zacht en goed eetbaar is.

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk

Eigenlijk niet zo heel veel.. Rijkelijk met olijfolie en zout ingesmeerd en vervolgens 7 minuten per kant op een gietijzeren rooster gegrild. Temperatuur ongeveer 180-200 graden. Daarna de Aubergine met een olie van knoflook, zout, venkelzaad, rozemarijn en een pepertje overgoten en voor 10 minuten afgedekt laten staan met de mozzarella erop.

Lust ik wel

Met van die fluweel zachte kaas... jammie!

Mooie maaltijd zo, alles van de Q, bravo!

Mooie maaltijd. En zeker zo lekker dat alles van de Q komt. Daar willen we ook wel de plaatjes van hoor. Heerlijk.

Terug
Bovenaan Onderaan