BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork

 
 
 
 
 

McPeet

Gemarineerd
Berichten
1.648
Ik hoor jullie denken, Pulled Pork in High en Fast, dat hoort toch in Low en Slow!
Normaal gesproken wel, maar vandaag toch een keer iets anders gedaan. Gisteren de Butt geinjecteerd en vanochtend mijn eitje opgestookt naar 240 gr.
Vet zijde van de butt ingesmeerd met citroen en 10 min laten drogen, vervolgens voorzien van laag zeezout in de hoop een krokante korst te krijgen. Dat was namelijk ooit gelukt met een stuk buikspek.
De butt ruim een uur op 240 gr laten liggen, daarna zout er af gehaald en weer voorzien van nieuw zout. Na 30 minuten opgepakt en op mijn Weber Summit (gas) gelegd, daar lag de temperatuur rond de 170 gr. Krokant spek is helaas niet gelukt, maar de bark was super lekker. Butt uiteindelijk ingepakt (met wat appelsap) toen deze temp van 73 gr had (dat was na circa 3 uur). Na kleine 6 uur was de kern temperatuur 92 gr en heb ik hem even laten uitdampen om hem vervolgens weer in te pakken. Rond 17 uur de butt gaan pullen en hongerige zwemmers van eten voorzien. Broodjes dik belegd met coleslaw, pulled pork en pickels van Marcel (Mac). Volledige butt is door de hongerige wolven op gegeten.
Al met al een zeer geslaagd en snel experiment, gaan we vaker op deze manier doen voorzien van zeer rijk gevulde broodjes.
IMG_1793-a.JPG

Dikke vetkap
IMG_1794.JPG

Ei gevuld met wat stukken appelhout
IMG_1796.JPG

Laag zeezout op vetkap gelegd
IMG_1797.JPG

Na 1 uur zout verwijder en weer nieuwe laag
IMG_1801.JPG

Na 1,5 uur ziet de butt er al heerlijk uit
IMG_1804.JPG

Krokant vetkap helaas niet gelukt, die maar verwijderd en butt nog even laten liggen tot kern temp van 73 gr
IMG_1806.jpg

Na bijna 6 uur was de butt klaar en boter mals
IMG_1807.JPG

Butt ziet er goed uit, ruikt ook heerlijk
IMG_1814.JPG

Schouder kwam er soepel en schoon uit
IMG_1815.JPG

Blijft toch lastig om tijdens het pullen niets van de bark te eten, ook deze keer niet gelukt
IMG_1818.JPG

Heerlijk dik belegd broodjes met pickels van Mac
IMG_1821.JPG

We hebben weer heerlijk gegeten.
Lang leve High en Fast Pulled Pork
 
Jammie, het is dat ik net mij BCC op heb. Anders kwam ik ff een hapje proeven
 
Mooi gemaakt, hot and fast zie je steeds vaker
 
Lekker lekker!
 
Damn dat ziet er lekker uit ! ;) Die rode ui is dit klaar in een pot verkrijgbaar of is dit zelf gemaakt in azijn trekt mijn aandacht en ziet er lekker uit ?
 
Ziet er prima smakelijk uit we hadden best een broodje mee willen happen.
Hoe lang was nu de totale tijd van het braden?
Ik blijf het zonde vinden dat je zo iets lekkers aan de wolven gevoerd hebt ik had het liever eigens met de fam. opgegeten 😄
I.v.m. de tijd wellicht ook eens uitproberen wij zitten steeds met L&S rond de 10 uur.
 
Ziet er prima smakelijk uit we hadden best een broodje mee willen happen.
Hoe lang was nu de totale tijd van het braden?
Ik blijf het zonde vinden dat je zo iets lekkers aan de wolven gevoerd hebt ik had het liever eigens met de fam. opgegeten 😄
I.v.m. de tijd wellicht ook eens uitproberen wij zitten steeds met L&S rond de 10 uur.
Hoi Hans,

totale "bak" tijd net geen 6 uur. En dit was een butt van bijna 4 kilo
 
Mooie run zeg. En interessant om eens te proberen hier. Ga ik eens doen. Miss wel icm de DO. Noskos zijn DO PP zag er ook super uit. En als snel net zo lekker is
TNX voor het delen en de inspiratie McPeet.
 
Damn dat ziet er lekker uit ! ;) Die rode ui is dit klaar in een pot verkrijgbaar of is dit zelf gemaakt in azijn trekt mijn aandacht en ziet er lekker uit ?
Rode uien zelf gemaakt naar ecept van Marcel. Ze zijn echt erg lekker
 
Mooie run zeg. En interessant om eens te proberen hier. Ga ik eens doen. Miss wel icm de DO. Noskos zijn DO PP zag er ook super uit. En als snel net zo lekker is
TNX voor het delen en de inspiratie McPeet.
Zeker een keer doen, en kijk ook eens bij PitmasterX, die heeft ook een snelle variant met de DO.
 
Zat er zwoerd op het vet? Dat heb je nodig om crackling te maken. Het vet krijg je niet krokant zo.
 
Zat er zwoerd op het vet? Dat heb je nodig om crackling te maken. Het vet krijg je niet krokant zo.
Zat er niet op Dennis, was weer een mooi leer moment.
 
wauw!!!! wat ziet dat er heerlijk uit. top combi ook, dat broodje.
mooie run geweest. nice
 
Terug
Bovenaan Onderaan