BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork voor volgende week

 
 
 
 

LuMbErJaCk

Kooltjesharker
Berichten
154
Nu alvast begonnen met de Pulled Pork voor volgende week wanneer de leden van mijn bandje met aanhang komen.
Zodoende creeer ik dan wat ruimte voor mezelf en op de KJC3 om dan spare-ribs te maken.
Gisteravond het spul in de "Franky's Pork Prank BBQ rub" gezet.
Ik heb daar goeie dingen over gelezen, dus ik ben heel benieuwd hoe dat uitpakt, het rook in elk geval al heel lekker.
De Fireboard met drive houden de boel in de gaten, dus ik ben bang dat het allemaal goed komt.
https://share.fireboard.io/6F2407

IMG_20210813_203941__01.jpg


IMG_20210814_074406.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zien er goed gelukt uit!

Vraagje; de zakjes doe je in de vriezer en op de dag zelf weer opwarmen op de BBQ en dan mengen met saus?
 
Dat wordt vast smullen. ;) Muziekje er bij?
 
Past precies! Ben benieuwd naar de foto's van het resultaat.
 
Zien er goed gelukt uit!

Vraagje; de zakjes doe je in de vriezer en op de dag zelf weer opwarmen op de BBQ en dan mengen met saus?
Als je de saus er meteen doormengt heb je minder last van vriezerbrand. Die witte plekken die je op vlees in de vriezer kunt krijgen.
 
Vraagje; de zakjes doe je in de vriezer en op de dag zelf weer opwarmen op de BBQ en dan mengen met saus?
Wat Dennis ook al zei: de saus er doorheen en dan in ziplocks in de vriezer. Maak ze lekker plat, dat scheelt sowieso in de ruimte in je vriezer, en dan kun je er ook makkelijk kleinere bevroren stukjes vanaf breken om b.v. een pizza te pimpen (aanradertje!).
Opwarmen kan in een plastic bakje in de magnetron, doe er een scheutje echte cola (geen light) of appelsap bij, een huishoudfolietje erover waar je wat gaatjes in prikt en dan regelmatig even omroeren. Dat smaakt dan weer alsof het net van de bbq af komt.



Met twee procureurs hebben we meer dan nodig voor komende zaterdag, dus ook een aantal porties in kleinere ziplocks gedaan om later zelf te consumeren ;)

IMG_20210814_144156.jpg


IMG_20210814_223223.jpg


IMG_20210814_225254.jpg
 
Oh ja even vergeten te vermelden dat we natuurlijk wel een broodje geproefd hebben nadat het ge-pulled was.
Je wilt je gasten toch wel zeker iets lekker voorschotelen, dus dan kan je maar beter even proeven :cool::D
 
Zo, dat is een beste berg vlees, lekker hoor :D
Dat je een broodje vooraf eet is normaal toch .? Voorproeven is ten alle tijden noodzakelijk :D
 
Nice! Tevreden met de Pork Prank rub? 😍😍🥰
 
Ziet er heerlijk uit.
Binnenkort ga ik mijn eerste keer PP maken. Heb een BB liggen van 6,5kg, maar moet nog getrimd worden. Al veel zitten opzoeken, maar lees verhalen van 8u tot 17u garen. Daarom dat ik in mijn hoofd had om het al 's avonds rond 23u erop te leggen met de controller op de KJ. Dan ben ik wel zeker dat het tijdig klaar is. Of moet ik daar minder in stressen en gewoon 's morgens om 7 u erop om 's avonds om 18.00u te kunnen eten?
 
Ziet er heerlijk uit.
Binnenkort ga ik mijn eerste keer PP maken. Heb een BB liggen van 6,5kg, maar moet nog getrimd worden. Al veel zitten opzoeken, maar lees verhalen van 8u tot 17u garen. Daarom dat ik in mijn hoofd had om het al 's avonds rond 23u erop te leggen met de controller op de KJ. Dan ben ik wel zeker dat het tijdig klaar is. Of moet ik daar minder in stressen en gewoon 's morgens om 7 u erop om 's avonds om 18.00u te kunnen eten?
23u met controller. Geen stress en zekercweten op tijd klaar. Eerder klaar? Mik hem in koelboxje en je kunt hem prima warm houden 😊
 
Ziet er heerlijk uit.
Binnenkort ga ik mijn eerste keer PP maken. Heb een BB liggen van 6,5kg, maar moet nog getrimd worden. Al veel zitten opzoeken, maar lees verhalen van 8u tot 17u garen. Daarom dat ik in mijn hoofd had om het al 's avonds rond 23u erop te leggen met de controller op de KJ. Dan ben ik wel zeker dat het tijdig klaar is. Of moet ik daar minder in stressen en gewoon 's morgens om 7 u erop om 's avonds om 18.00u te kunnen eten?
hangt af van je bereidingswijze.
Ga je inpakken of niet?
Ik volg normaalgezien het wedstrijdrecept van Noskos en zit meestal rond de 8h.
Dus als je om 8h 's morgens begint zou hij op tijd klaar moeten zijn.

Als je niet gaat inpakken kan je idd beter om 23h00 's avonds beginnen.
 
hangt af van je bereidingswijze.
Ga je inpakken of niet?
Ik volg normaalgezien het wedstrijdrecept van Noskos en zit meestal rond de 8h.
Dus als je om 8h 's morgens begint zou hij op tijd klaar moeten zijn.

Als je niet gaat inpakken kan je idd beter om 23h00 's avonds beginnen.

Dat vraag ik mij dus ook af. Buiten de garingstijd, wat is nog het verschil tussen inpakken of niet inpakken? Vermits ik een controller heb, hoef ik niet echt in te pakken om tijd te winnen, vermits hij de hele nacht door kan gaan en dan geen stress heb van 's morgens enorm vroeg op te staan.

Ik veronderstel dat het wss ook nog verschil maakt of ik de BB nog eens door snij of niet?
 
Dat vraag ik mij dus ook af. Buiten de garingstijd, wat is nog het verschil tussen inpakken of niet inpakken? Vermits ik een controller heb, hoef ik niet echt in te pakken om tijd te winnen, vermits hij de hele nacht door kan gaan en dan geen stress heb van 's morgens enorm vroeg op te staan.

Ik veronderstel dat het wss ook nog verschil maakt of ik de BB nog eens door snij of niet?
ik heb nog nooit anders gedaan dan inpakken, ik heb schrik dat hij anders teveel uitdroogt.
 
ik heb nog nooit anders gedaan dan inpakken, ik heb schrik dat hij anders teveel uitdroogt.
Dat is natuurlijk ook een punt. Hopelijk kan mij iemand het hier eens expliciet uitleggen hoe het precies zit daarmee.
 
Het idee is volgens mij dat je in de "stall" of plateau fase waarbij je temperatuur blijft hangen alleen vocht aan het afvoeren bent.
Dat kost tijd en zou niet ten goede komen van je gerecht.
Door in te pakken voorkom je dat en versnel je het proces aanzienlijk.
Heb echter net als @Stijn geen ervaring met niet inpakken / nooit gedaan zonder inpakken.
Op you tube zijn wel vergelijkingsfilmpjes te vinden waarbij de niet ingepakte meer bite heeft maar zeker niet droog is.
 
Tijdens de "stall" ben je vocht aan de buitenkant van je vlees aan het verdampen en ook een deeltje dat in het vlees aan de buitenkant zit. Je krijgt dus een "krokante" buitenkant, een steviger bark, maar dat is dus eigenlijk een laagje uitgedroogd vlees. Ik vind een gekarameliseerd korstje op mijn steak lekker, maar een droog randje vlees wat minder.
En als niet ingepakt een beter eindresultaat geeft, waarom pakken de BBQ teams dan allemaal in? Het is niet dat er geen tijd is om een Butt te garen zonder inpakken.
 
Je hebt zo'n 24 uur de tijd om je PP te maken. Dus geen tijdsdruk als je het niet wilt inpakken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan