BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork uit de DO

 
 
 
 
 

Barbeknoei

Gerijpt
Berichten
2.838
Alweer bijna een week geleden kom ik er achter dat ik deze ben vergeten te posten.
Er kwam bezoek, waarvan het onduidelijk was of ze bleven eten , dus dan is pp altijd goed 😋. En om de cliffhanger alvast weg te geven: UITERAARD bleven ze eten.

Begonnen met een mooie procureur van 2,7kg.
20211113_102913.jpg


In een rub gezet van peper, zout en gerookt paprikapoeder.
20211113_110932.jpg

20211113_103343.jpg


Hierna, dus niet de dag op voorhand of eerst injecteren, gelijk op de Q.
Een uur roken bij 121 graden.
20211113_103526.jpg
20211113_103551.jpg


Een keer hiervoor heb ik gebruik gemaakt van de DO. Dat was zeer goed bevallen, dus waarom niet nog een keer.

Hiervoor ging ik een saus (vocht) toevoegen om meteen al smaak mee te geven.
De saus is op basis van: rode ui, knoflooktenen, paprikapoeder, komijn, cayennepeper, tomatenpasta en blondbier.
20211113_105612.jpg
20211113_112224.jpg


Een uur later mocht het vlees direct in de DO.
20211113_112453.jpg

20211113_112603.jpg
20211113_112801.jpg
20211113_112930.jpg


Als je op dit moment had geweten dat ik pas om 11.00u ben begonnen, dacht je vast dat het krap zou worden voor het eten.....

14.15u de kerntemperatuur van 96 graden was bereikt..... Eigenlijk nog iets te ver ook 😭... Maar gelukkig niets verpest.
20211113_141958.jpg


Na het uitdampen ingepakt in aluminiumfolie, handdoeken en in de koelbox.

Laten rusten tot 19u en nog steeds bloedheet 😉.

20211113_175155.jpg
20211113_181139.jpg
20211113_181145.jpg


Damn wat was dat lekker zeg.

Ik heb niet al het opgevangen vocht gebruikt, maar voordeel is wel dat je al die lekkere smaken op vangt en kunt gebruiken.

Bedankt voor het kijken.
 
Super!
 
Ziet er zeer goed uit , heb je het idee ook dat het zo in de do ook sneller gaat dan in de folie
 
Wat een mooie bereiding zo zeg. Ik heb sinds kort ook een DO gaan we zeker testen👍🏻
 
Dat is me een partij snel gegaan zeg. Mooie bereiding, ga ik ook proberen.
 
Ziet er heerlijk uit.
Helemaal niks mis mee met zo'n snelle PP variant, denk dat je hiermee heel wat DO-eigenaars op een idee hebt gebracht.
 
Ziet er heerlijk uit.
Helemaal niks mis mee met zo'n snelle PP variant, denk dat je hiermee heel wat DO-eigenaars op een idee hebt gebracht.
Zeker niets mis mee. Brengt me op het idee om eens baked beans met gedroogde bonen te maken... Dat zal misschien ook veel sneller gaan dan wanneer je zo bonen zou koken...
 
Maar waar zit m de truc dan? In het behouden van vocht/stomen van gerecht?
 
Maar waar zit m de truc dan? In het behouden van vocht/stomen van gerecht?
Denk omdat je meer aan het stoven bent met meer vocht . En de stoom licht onder druk ivm de zware gietijzeren deksel.
 
Zo maakte ik PP in de oven toen ik nog geen "echte" BBQ had.......
Temperatuur is wel stabiel en geen kans op uitdrogen

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Denk omdat je meer aan het stoven bent met meer vocht . En de stoom licht onder druk ivm de zware gietijzeren deksel.
En wat doe je zelf met inpakken? Zeker wanneer je er vocht aan toe voegt blijft het ook stoven.

Maar eh, als ik er dit resultaat mee bereik, maakt mij het niet uit hoe je het noemt 🤣
 
En wat doe je zelf met inpakken? Zeker wanneer je er vocht aan toe voegt blijft het ook stoven.

Maar eh, als ik er dit resultaat mee bereik, maakt mij het niet uit hoe je het noemt 🤣
Aanmerkelijk meer vocht niet jonge 🤣🤣🤣.

Bedoel dat het meer op een stoof potje lijkt dan een beetje vocht in de folie of gooi jij daar ook een heel fles bier in 😂😂
 
Aanmerkelijk meer vocht niet jonge 🤣🤣🤣.

Bedoel dat het meer op een stoof potje lijkt dan een beetje vocht in de folie of gooi jij daar ook een heel fles bier in 😂😂
Das waar, maar je moet ook drinken jongeh😉.
Dat is overigens maar een klein kopje bier
De rest heb ik zelf opgedronken 😋.
 
Das waar, maar je moet ook drinken jongeh😉.
Dat is overigens maar een klein kopje bier
De rest heb ik zelf opgedronken 😋.
Zeker lekker biertje er bij en wat met de Q knoeien . Wat is het leven weer mooi .

Het leven is net een frikadel, je moet hem zelf speciaal maken 😉
 
Kwaremont en PP, wat een feestje! Mag ik volgende keer ook komen, ziet er zo lekker uit 😁
 
Mooi hoor Remco, ziet er heerlijk uit, die baked beans van scratch met droge bonen....dat vind ik ook wel interessant.
 
Terug
Bovenaan Onderaan