BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork op de kamado

 

Reinder

Tondelzoeker
Berichten
17
Voor mij de tweede keer dat ik pulled pork maak, eerder al eens op de weber kettle gemaakt, deze keer op de kamado. Deze keer volg ik het wedstrijdrecept van Noskos.
Eindresultaat:
20.jpeg



Vrijdagavond begonnen met het marineren:
1.jpeg


Injectiesausje gemaakt van appelazijn, honing, appelsap en nog een klein beetje worshestershiresaus, die daarna helaas op was, daarna geinjecteerd, gekruid en in folie gewrapped:
3.jpeg
4.jpeg
5.jpeg
6.jpeg

De volgende ochtend rond een uur of 8 de kamado aangestoken, deze was na een uurtje ongeveer op temperatuur om te beginnen en kan de procureur erop:
7.jpeg
8.jpeg
9.jpeg

10.jpeg

tussendoor even spieken


De regel is na 5 uur of 74 *C de procureur sauzen, bij mij kwam de 74 *C het eerst, dus doen we er en laagje saus op en kan die er weer 2 uur op:
11.jpeg
12.jpeg
13.jpeg

14.jpeg

weer even spieken hoor :p

2 uur later, zo wat ziet dat er goddelijk uit, nu nog even in de folie erop:
15.jpeg
16.jpeg

Bij 90 *C kon ik overal er met gemak doorheen prikken, dus hij mocht eraf, weer in de folie en even laten rusten, in de tussentijd maak ik ff een sausje om erdoor te mixen:
17.jpeg
18.jpeg

Klaar om heb uitelkaar te trekken, en wat was het lekker 👌 na de 2 broodjes nog wat los gegeten, ook zonder broodje heerlijk om zo op te eten :)
19.jpeg
21.jpeg

Dit recept is zeker voor herhaling vatbaar, ik hoop dat jullie hier ook van genoten hebben :)
 
Het ziet er heerlijk uit!

Heel netjes gedaan.
Gefeliciteerd met je 🐷
 
Ziet eruit als een heerlijk broodje!
Knap gedaan en gefeliciteerd met je knor
 
Dat was het ook zeker, we hebben er van genoten :)
 
Gefeliciteerd met je knor, ziet er goed uit😋
 
Mooie run PP. Op de kamado gaat het ook prima zo te zien. Dat zal zeker gesmaakt hebben.
Gefeliciteerd met je knorrie
 
Terug
Bovenaan Onderaan