BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork eerste keer

 
 
 

Bakero

Kooltjesharker
Berichten
222
Spannend om het voor een eerste keer te maken.
Al is het alleen al de voorbereiding van materialen en ingrediënten. (En dat is beste wel veel voor een eerste keer)
D6090C73-DEF1-479A-99D6-FC06C5828CA4.jpeg

Ik heb speciaal een vlees injector gekocht om de optimale beleving te kunnen ervaren.
Het leuke is dat je eigenlijk al de avond ervoor gaat starten met het injecteren van de procureur.
05B2AC16-B82C-472B-ACA6-B825EEF909DE.jpeg

Dus keurig ingepakt en lekker een nachtje in de koelkast,
de volgende ochtend uit de folie gehaald en klaar om op de BBQ te plaatsen
Die had ik klaar gemaakt met rookhout, ecobrasa in een snake, kokend water in een bak, externe temperatuurmeter ingeschakeld. Dus best wel wat stappen En je wilT er geen eentje vergeten natuurlijk.
3541CB4B-1354-4ECA-8117-007F7731ED1F.jpeg

CA1098D0-4100-42AB-A6A4-F295412CAA25.jpeg

67A71A61-C4A5-4E7E-8A2C-E4BBF5071542.jpeg

6B75ABB4-8D6D-46A8-959E-8F09BE6BA325.jpeg

Vervolgens de temperatuur managen wat overigens perfect ging. Super goed en verslavend om steeds met de app op de telefoon het verloop te blijven volgen. Hij kwam niet boven de 74 graden dus heb ik na 5 uur de volgende stap gedaan.
BD769FBE-8135-4714-9113-811647FEC7DD.jpeg

Bewerken met de NOSKOS BBQ saus
tussendoor had ik nog even gewerkt aan de coleslaw want die moest ook nog een twee uurtjes in de koelkast staan om het lekker op smaak te krijgen
2C76021B-B0A5-4AC4-BAD6-2C2C60738770.jpeg

Daarna van de BBQ afgehaald en in de alufolie terug geplaatst. Nu de temperatuur in de gaten houden, kern temperatuur moet namelijk naar 88 graden gaaN. Ook is de satéprikker nog een optie om de boterzachtheid van het vlees goed in de gaten te houden. En wat mij zo bevreemde was dat de temperatuur zelf iets zakte en er echt lang over deed om weer te gaan stijgen. Maar het ging goed. Het vlees kon eraf en ik heb het even laten rusten. Het vocht heb ik gebruikt voor de eindsaus.
Met mijn handschoenen aan heb ik daarna het vlees uit elkaar uit elkaar gehaald. Tjee zeg wat was dat heet. Nu begrijp ik waarom ze daar van die tools voor hebben. Dus dat is ook weer een verjaardagskadootje.
DBB7E4B9-AFA8-40C6-84A9-2A1281BD7996.jpeg

C6F818F9-7FF3-4099-81AB-1E00921CA239.jpeg

Vervolgens op een broodje geserveerd. Het was de moeite meer dan waard. Zalig was het.
En dat voor mijn allereerste keer... dat smaakt naar meer.
D7F2A74F-FEF9-4871-803F-288C82BDFFD3.jpeg
 
Hele mooie run met een prachtig resultaat. Gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Gefeliciteerd met je knorrie 🐷
Prima run! Aan je starter te zien heb je al redelijk vaak de BBQ aangehad, dus dan moet een PP ook zeker lukken!
 
Mooi hoor en gefeliciteerd 👌🏼
Ziet er smakelijk uit!
 
Ja dit ziet er top uit en dat zal zeker weten gesmaakt hebben na zo'n lange run. gefeliciteerd met je knor!🐷
 
Gefeliciteerd met je sticker 🐷. Mooie uitgebreide reportage met veel foto’s! Gaaf om die oude verroeste kolenstarter in actie te zien😎. Ziet er heerlijk uit allemaal
 
Mooie run PP! Dat zal gesmaakt hebben. En gefeliciteerd met je Knorretje 🐷

Voor het pullen kan je ook 2 vorken gebruiken, gaat perfect.
 
Mooie run. Proficiat met de knorrie award. PP ziet er smakelijk uit. Had best ff willen proeven. 😋
Het genieten van het bbq-en begint inderdaad al bij de voorbereiding. Een goede voorbereiding is, .....altijd fijn werken.
Maak je niet druk over die starter. Op een gegeven moment valt die met hete kolen erin gewoon uit elkaar. :unsure:

Zie dat jij een lekker weertje hebt gehad. Hier gisteren de Q binnen gelaten. Harde wind en veel buien. :cautious:
 
Wat een lekkere broodjes met P.P. hadden we best eentje van gelust, gefeliciteerd met je knor! ;)
 
Schitterend resultaat
Mooie run ook.
Heb genoten van je verslag. Mooi hoe je omschrijft dat het spannend Is, je niets over het hoofd wilt zien. Precies zoals het bij iedereen zijn eerste pp gaat.

Welkom bij de knorren.
 
De opgebouwde spanning lekker kunnen belonen met een lekker broodje
 
Schitterend resultaat
Mooie run ook.
Heb genoten van je verslag. Mooi hoe je omschrijft dat het spannend Is, je niets over het hoofd wilt zien. Precies zoals het bij iedereen zijn eerste pp gaat.

Welkom bij de knorren.
Dank voor je bericht. Leuk
 
Had je zo’n trek dat je aan je starter bent gaan knabbelen? 😄
Mooie reportage met een mooi eindresultaat.
Gefeliciteerd met je 🐷
 
Mooi verslag van je eerste maar zeker niet je laatste pulled pork. Nu je binnen de lijntjes van een recept gevolgd hebt kan je je eigen smaak eraan geven. Tenminste als je dat wil natuurlijk. Je kan ook denken, waarom het wiel opnieuw uitvinden. Het pullen is inderdaad een dingetje, hitte is behoorlijk en ik heb die klauwen ooit eens gekocht in een opwelling, met de gedachte, dit is handig. Ik heb ze zeggen en schrijven één keer gebruikt.
Je kan beter een paar tuinhandschoenen kopen en aantrekken en daarover die nitril-handschoenen. Een veel betere controle over het te pullen vlees en je kan gelijk het eventuele vettigheid die je niet wil er tussen uit vissen.
Probleem is wel bij een lekkere pulled pork dat je snel te weinig hebt, zeker als je familie en vrienden laat proeven. Dan heb je aan één te weinig.
Bekijk bijlage 17560
Gefeliciteerd met je knor!
Dank voor de handschoen tip👍🏼
 
Ziet er super uit! Deze staat zeker ook bij mij op de lijst. Dat injecteren, is dat iets wat je móét doen?
 
Leuk verslag!
Zelf maakte ik op vrijdag mijn eerste PP, ik kan me terugvinden over het onder controle willen houden van iedere stap van het proces.
Heel leuk en leerrijk en zeker voor herhaling vatbaar.
Proficiat met je Knorretje!

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Jij schrijft lekker man, daar moet je wat mee doen hoor, eerlijk ik zwemelde helemaal weg met visioen van de PP, Leuk verhaal en goede begeleidende foto's, gefeliciteerd hoor met de knor! 🔥 👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan