BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork cornitas

 

Lankie010

Gemarineerd
Berichten
1.578
Goededag

Van de week pulled pork cornitas gemaakt

De procoreur een nacht van te voren in marinade olie,sinasappel en limoen gelegd in de koelkast.
20220916_193341.jpg
De volgende morgen de procoreur in rub gezet.
Recept site hey grill hey.

20220917_104511.jpg


De bge opgestookt naar ongeveer 110 graden.
En kersen rookhout toegevoegd
20220917_104751.jpg

Heb hem nadat hij dik een uur bleeg hangen in tempratuur bij 72 graden ingepakt met extra olie en laurier blaadjes.
Bij 92 graden geprikt maar was er nog niet.
Bij 95 graden ging de thermometer er soepel in en hem eraf gehaald.

Na een uurtje wachten hem uit elkaar getrokken.

20220917_232920.jpg

20220917_233935.jpg

Was echt lekker ,voor het eten nog effe aangebakken in hete skillet.
Helaas geen foto van broodje gemaakt.

Erg toffe manier om hele dag met bge bezig te zijn.
Totaal ruim 11 uur

Groeten lankie
 
Lekker hoor! Had de sinaasappel en citroen nog merkbaar effect op de structuur van t vlees? Of was dat puur voor smaak?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Weer eens een hele andere variant. Leuk om te zien! Ben ook benieuwd naar het effect.
 
Lekker hoor! Had de sinaasappel en citroen nog merkbaar effect op de structuur van t vlees? Of was dat puur voor smaak?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Vlees was erg mals ,smaak natuurlijk anders.
Toegevoegde olie zorgde ook voor andere smaak/structuur in samenwerking met het krokant bakken in skillet na het pullen
 
Dit lijkt me een erg lekkere manier.

Gefeliciteerd met je 🐷
 
BBQ'en op de slippers, dat is top. My kind of style :geek:

Heerlijke PP geworden zo.
 
wel enorm goor als ze zo op de foto staan.

mijn eetlust is over 🤮

Ik let daar zelf niet zo op, maar in het topic toen ik stoofvlees maakte, had mijn vrouw mij blijkbaar aan de Q getrokken met met 'sletsen' aan en heb ik in het topic er wat ludieke commentaar op gehad :ROFLMAO: Maar ik probeer er wel op te letten tegenwoordig.
 
Ik let daar zelf niet zo op, maar in het topic toen ik stoofvlees maakte, had mijn vrouw mij blijkbaar aan de Q getrokken met met 'sletsen' aan en heb ik in het topic er wat ludieke commentaar op gehad :ROFLMAO: Maar ik probeer er wel op te letten tegenwoordig.
Ik vind het vooral goor op foto als je eten direct naast voeten ziet. zeker in dit perspectief lijkt het alsof het naast op 2cm van de voeten staat.
 
He die sokken en slippers heb ik ook! ;-)

Ziet er prima uit die PP.
 
Run lekker kunnen afsluiten

Mijn eetlust is gebleven 😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan